42. COM ES FA UN CV? 

Sessions: 1 sessió de dues hores
Lloc: Aula
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)

Responsable/s

Adriana Ruiz García Emprenedoria creativa: recursos per començar un negoci o activitat econòmica al teu abast

 

Descripció
L'objectiu d'aquesta activitat educativa és ensenyar als estudiants com fer un currículum vitae (CV)
efectiu que els ajudi a destacar en el procés de selecció per a un lloc de treball o per a una
sol·licitud de pràctiques o beques formatives. El taller proporcionarà als participants les eines
necessàries per a elaborar un CV atractiu i professional.


Objectius
Comprendre la importància del currículum vitae en el procés de selecció de personal.
Conèixer les diferents parts d'un currículum vitae i com presentar-les de manera eficaç.
Aprendre a adaptar el CV a diferents tipus d’oportunitats professionals i formatives.


Continguts
Conceptes: Comprendre la importància del currículum vitae en el procés de selecció de personal.
Conèixer les diferents parts d'un currículum vitae i com presentar-les de manera eficaç.
Aprendre a adaptar el CV a diferents tipus d’oportunitats professionals i formatives.

Procediments: Com redactar un CV efectiu i adaptar-lo a diferents contexts i oportunitats.
Actituds: Capacitat d'organització i planificació, comunicació efectiva i confiança en les pròpies
habilitats.


Metodologia
Abans: Els participants hauran de trobar una oferta de feina o de formació que els interessi i
hauran de preparar el CV que voldrien enviar.

Durant: Es farà una introducció al tema, es definiran els conceptes clau i es revisarà la importància
del CV en el procés de selecció de personal. El taller serà pràctic i els participants tindran
l'oportunitat de presentar els seus propis CV i rebre feedback dels tutors i companys sobre com
millorar-los.

Després: S’animarà als estudiants a enviar el CV i fer el seguiment de l’oportunitat triada.
Opcionalment, es pot organitzar una segona sessió sobre les habilitats necessàries per redactar
una carta de presentació.


Recursos



Observacions

En aquest apartat s’ha d’explicar si serà necessària una preparació prèvia per part del centre educatiu i si es preveuen
activitats de continuació un cop hagi acabat la sessió.
El centre educatiu ha de comunicar als estudiants la necessitat de venir preparats amb un
esborrany del CV i la oportunitat a la que voldrien enviar-lo.
Com a activitat de continuació, es pot organitzar una segona sessió sobre les habilitats
necessàries per redactar una carta de presentació.