108. MIRA AMB ALTRES ULLS AL PARC I ELS SEUS HABITANTS 

Sessions: 1 sessió d'una hora
Lloc: Un parc del Municipi
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària

Responsable/s

ALICIA ESCRIBANO LÓPEZ SCAPEROOM MEDIAMBIENTAL

 

Descripció
L'activitat consisteix a fer una visita fins al parc seleccionat del municipi.Allí mateix la responsable els esperarà i es farà una breu introducció amb preguntes molt pròximes i usuals per a ells. Una vegada els hàgim encuriosit i el seu costat més participatiu, realitzaran 3 dinàmiques molt divertides que seran en grup i que ajudaran els nens a descobrir les diferents utilitats que ofereix un parc dins del seu municipi. Cada dinàmica mostrarà les diferents qualitats que té un parc. Des dels qui utilitzen aquest espai i per a quin, quines són les espècies animals que l'habiten, que significa la seva absència per a tots i que propietats beneficioses ens brinda. Amb la finalitat que els nens vegin el parc d'una manera diferent, més enllà d'un lloc d'oci i esbarjo, sinó com un espai necessari per a tots nosaltres. Així es podrà fomentar la cura i conservació d'aquests espais públics

Objectius
Generals:
. Conèixer el parc i els seus beneficis
. Reflexionar sobre l'entorn i utilitats que els donem.
. Mostrar la importància de la seva cura i conservació.

Específics:
. Analitzar i identificar els diferents tipus d'éssers.
. Establir un vincle emocional entre el parc i els alumnes.
. Demostrar els beneficis que aporta.


Continguts
Conceptes: Biodiversitat, parc urbà, diferents usos del parc, contaminació, beneficis per a la salut, qualitat de l'aire i Procedimentals.
Procediments: . Esbrinar els serveis i beneficis que ens aporta el parc urbà
. Importància de la seva conservació i cura per al gaudí de la població
. Protecció de les espècies animals i vegetals

Actituds: . Sensibilitzar sobre el mal ús de les seves infraestructures.
. Conscienciar en els valors.
. Potenciar l'esperit d'explorar i observador.
. Treballar en equip.


Metodologia
Abans: Prèviament s'haurà de contactar amb la responsable de l’activitat per coordinar-ne el desarrollo, l’horari y el lloc de realització.

No és necessari que hagin vist a l'escolaprèviament cap dels continguts.

Durant: L'activitat està basada en la realització de 3 dinàmiques.

. En la primera d'elles els alumnes hauran de descobrir mitjançant una dinàmica grupal i participativa per a què serveix un parc, que ens aporten aquests espais i els qui l'habiten de manera permanent o
esporàdica.

. En la segona part els alumnes mitjançan un exercici per tot el parc tipus gimcana hauran de resoldre qui viu en aquest entorn ( animals ) i les seves característiques principals.

. Finalment en el següent exercici els
alumnes hauran d'esbrinar com influeix la contaminació en aquests espais i com ajuden les zones verdes a mitigar-lo mitjançant dos jocs on es mostrarà d'una manera visible la contaminació. Es finalitzarà amb una reflexió sobre la importància que tenen els parcs urbans i el deure que tenim tots de cuidar-los.

Després: Podran aplicar tot l'après en diferents espais naturals i zones urbanes.

Recursos



Observacions

En el cas que es superin el número màxim de sol.licituds, els centres ecoambientals tindran preferència a l'hora de ser escollits per a realitzar l'activitat.

Tot el curs.