109. EXPERIMENTA I CONEIX EL SUPORT DE LA VIDA 

Sessions:
Lloc: Aula
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària

Responsable/s

ALICIA ESCRIBANO LÓPEZ SCAPEROOM MEDIAMBIENTAL

 

Descripció
L'activitat consistirà a realitzar 3 experiments.

El primer serà un senzill experiment, els alumnes fabricaran des de les seves pròpies conclusions com es distribueix l'aigua pel sòl des del moment de la precipitació.

D'aquesta manera coneixeran com influeix la infiltració i l'erosió en la qualitat de les aigües subterrànies.

Seguidament mitjançant un segon experiment seran capaços de valorar els tipus d'emmagatzematge de l'aigua

El següent pas consisteix a analitzar l'aigua mitjançant un experiment d'allò més sorprenent i visual.

D'aquesta manera els alumnes comprenderán que encara que veuen una aigua neta a simple vista pot albergar altres elements que no la fan potable per al consum humà.

Aquest taller experimental pretén que cada alumne des de la seva pròpia observació i reflexió comprengui cadascuna de les fases del cicle de l'aigua. Des de la importància que aporta la cobertura vegetal sobre el sòl a l'hora de filtrar fins al resultat del magatzematge i qualitat.


Objectius
Generals

. Estudiar l'efecte de la pluja des de la precipitació.

. Analitzar els processos d'erosió i qualitat de l'aigua

. Identificar els conceptes d'una manera conscient

Específics

. Establir un vincle emocional amb l'aigua com a element.

. Fomentar aspectes cognitius (concentració, atenció…)

. Afavorir el treball psicomotriu mitjançant la realització de treballs experimentals

. Impulsar un esperit explorador i observador.


Continguts
Conceptes: Concepte de filtració, infiltració, erosió, escolament, microorganismes i potable
. Etapes i processos de l'aigua

Procediments: Interpretació de diferents tipus d'aigua i sòls

. Habilitat psicomotriu
. Promoure la creativitat dels alumnes

Actituds: . Sensibilitzar sobre la qualitat de l'aigua

. Conscienciar en la presa de decisions

. Respecte sobre el medi ambient

. Treballar en equip


Metodologia
Abans: Previament s’haura de contactar amb la responsable de l’activitat per cordinar-*ne el desenvolupament, l’horari i el lloc de realització, com també és recomanable que aquests conceptes els hagin vist a l'aula.

. Es manaran al centre o docent els
materials que aportaran.

Durant: L'inici del taller experimental començarà amb una breu introducció de conceptes i preguntes sobre el cicle de l'aigua.

Seguidament es lliuraran els material. per a realitzar els 3 experiments.

Els 3 experiments es realitzaran de manera grupal intentant que tots participin i siguin protagonistes de l'activitat

Després: És donés un qüestionari sobre la activitat al professorat.

. Podran treballar tots els conceptes apresos durant els experiments.


Recursos



Observacions

Tot el curs.
Servirà com a introducció al tema de l’aigua, fixar conceptes o dubtes que hagin sorgint durant el curs.