Sessions:
Lloc:
AULA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
4t educació primària |
5è educació primària |
6è educació primària |
1r ESO |
2n ESO |
3r ESO |
4t ESO |
Responsable/s
CIM- MEDI AMBIENT- RESERVA DE LA BIOSFERA DE MENORCA.
Descripció
L'activitat es pot desenvolupar o bé a la platja del Pilar (terme municipal de Ciutadella), a Binibeca (terme municipal de Sant Lluís), a la platja de Son Bou (Alaior), on per grups i a través de diferents exercicis s'analitzaran els tipus de residus que ens podem trobar en aquestes platges de la nostra illa, quina problemàtica presenten i quant de temps tarden a degradar-se.
A la vegada, aprofitarem l'entorn per conèixer els processos formadors de l'arena de les platges i el paper de la posidònia.
Per finalitzar coneixerem el funcionament del servei de la neteja de platges a Menorca, la seva metodologia de treball, tant mecànica com manual, segons la tipologia de la platja i l'època de l'any.
Objectius
* Conèixer el medi a partir de l’entorn més proper.
* Reconèixer l'aigua com un be limitat.
* Descobrir diferents maneres d'estalviar aigua.
* Incentivar bons hàbits.
* Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
Continguts
Conceptes:
* Dinàmica de la platja: relació entre la platja i la mar.
* Fauna marina i costanera.
* Formació de la sorra.
* Amenaces sobre el medi marí: contaminació marina, fondeig embarcacions, mala gestió residus, i efectes sobre les platges de Menorca.
* Sensibilitat, solidaritat, col·laboració, respecte, percepció, compromís, responsabilitat, indepèndencia.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Durant:
Durant l’activitat es repartirà un dossier sobre l'aigua.
Després:
Recursos
Observacions
Hi haurà dues persones per realitzar aquest taller. La sessió té una durada de 2 hores.