150. QUÈ PASSA AMB L'AIGUA DE MENORCA? 

Sessions:
Lloc: AULA
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO

Responsable/s

NURIA GALARZA LOZANO  

CIM- MEDI AMBIENT- RESERVA DE LA BIOSFERA DE MENORCA.  

Descripció
L'activitat es pot desenvolupar o bé a la platja del Pilar (terme municipal de Ciutadella), a Binibeca (terme municipal de Sant Lluís), a la platja de Son Bou (Alaior), on per grups i a través de diferents exercicis s'analitzaran els tipus de residus que ens podem trobar en aquestes platges de la nostra illa, quina problemàtica presenten i quant de temps tarden a degradar-se.
A la vegada, aprofitarem l'entorn per conèixer els processos formadors de l'arena de les platges i el paper de la posidònia.
Per finalitzar coneixerem el funcionament del servei de la neteja de platges a Menorca, la seva metodologia de treball, tant mecànica com manual, segons la tipologia de la platja i l'època de l'any.


Objectius
* Conèixer el medi a partir de l’entorn més proper.
* Reconèixer l'aigua com un be limitat.
* Descobrir diferents maneres d'estalviar aigua.
* Incentivar bons hàbits.
* Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.


Continguts
Conceptes: * Dinàmica de la platja: relació entre la platja i la mar.
* Fauna marina i costanera.
* Formació de la sorra.
* Amenaces sobre el medi marí: contaminació marina, fondeig embarcacions, mala gestió residus, i efectes sobre les platges de Menorca.
* Sensibilitat, solidaritat, col·laboració, respecte, percepció, compromís, responsabilitat, indepèndencia.

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans:
Durant: Durant l’activitat es repartirà un dossier sobre l'aigua.

Després:

Recursos



Observacions

Hi haurà dues persones per realitzar aquest taller. La sessió té una durada de 2 hores.