Sessions:
1 SESSIÓ 2 H O 3 SESSIONS 3
Lloc:
AL CENTRE
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
1r educació primària |
2n educació primària |
3r educació primària |
4t educació primària |
5è educació primària |
6è educació primària |
1r ESO |
2n ESO |
3r ESO |
4t ESO |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
EPA (educacio persones adultes) |
ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
UNIÓ EXCURSIONISTA MENORQUINA | TIR AMB FONA | |
Descripció
El tir de fona és una activitat autòctona de les Illes Balears declarada també com esport autòcton. La UEM és l'únic club a Menorca dins la Federació Balear de Tir de Fona. Des de l'any 1981 ha participat en la promoció dins l'esport escolar i amb diferents tallers de Salut Jove i de diferents ajuntaments de l'illa. Per problemes personals dels monitors, hi ha hagut cursos escolars que no ha estat possible participar en el programa de Salut Jove. El curs 2023-24 es va presentar un projecte que no va ser acceptat. Pel curs 2024-25 es torna a presentar un taller en el qual hi ha una part històrica, una creació de fones i una part pràctica aplicant el regalment de la FBTF.
Objectius
1.- Donar a conèixer als alumnes de Menorca a la història dels nostres avantpassats.
2.- Elaborar les fones.
3.- Practicar el tir de fona a partir del reglament de la FBTF.
4.- Engrescar a la pràctica de l'esport.
Continguts
Conceptes:
El més important és donar a conèixer la història dels nostres avantpassats i com s'ha mantingut fins els nostres dies. Després de la declaració de Menorca Patrimoni de la Humanitat, és molt important donar a conèixer als alumnes de Menorca la història del tir de fona o tir amb bassetja.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
La UEM considera que una activitat a l'aula no és prou factible per a conèixer aquesta activitat. Així i tot troba que és imprescindible per a que els alumnes en tenguin constància. Es proposa una activitat d'unes 2-3 hores. Una fora explicant la història, una hora d'elaboració de fones i una hora de pràctica. Som conscients de que continuar practicant és bàsic però també som realistes amb les realitats dels centres.
Durant:
Després:
Recursos
Observacions
Consideram que seria interessant mantenir una reunió prèvia amb els professorat interessat i també una reunió de continuació a fi i efecte de que pugui tenir una continuitat.
Es pot realitzar en una sessió (unes 2 hores) o fer-ho en tres sessions d'hora.
Està oberta a qualsevol nivell educatiu.
No hi ha una ràtio màxima. Es pot organitzar per classe o por nivell educatiu.
Consideram que és molt interessant per a donar a conèixer la nostra història.