Sessions:
1 SESSIÓ 2H
Lloc:
AULA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
1r ESO |
2n ESO |
3r ESO |
4t ESO |
FPB |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Luisa Teresa Francesca Fanara | | |
Descripció
La proposta de projecte "Qui sóc?" ofereix l'oportunitat d'indagar i comprendre allò que subjau en la formació de la imatge d'un mateix; quant aquesta imatge es reflecteix en la personalitat i què ens agradaria canviar per sentir-nos més plens i connectats amb el nostre “Jo” de forma satisfactòria.
Objectius
Ampliar el coneixement sobre un tema tan delicat i complex per a l'etapa de l'adolescència: la identitat i la personalitat;
Fomentar la reflexió personal sobre temes didentitat, societat, cultura i família;
Entendre la diferència entre identitat i personalitat;
Reflexionar i ampliar la visió de les variables que influeixen i de vegades determinen la nostra personalitat;
Entendre el concepte de creences i patrons de comportament;
Entendre què és un trauma i una ferida emocional i com influeixen la nostra personalitat;
Entendre què és el propòsit de vida, què és la felicitat i com construir-la;
Apropar la figura del terapeuta als adolescents;
La finalitat d'aquest taller preveu un aprenentatge de conceptes claus sobre l'ésser humà, sobre el concepte del “JO” que cadascú forma sobre si mateix; entendre quan és oportú canviar una percepció o sentiment negatiu cap a un mateix que ens impedeix ser feliços.
El propòsit és fomentar una vida més plena mitjançant un autoconeixement personal.
Continguts
Conceptes:
- Analitzar i compartir on ve el concepte d'identitat;
Com es forma el concepte didentitat, variables familiars, socials i culturals;
La diferència entre identitat, personalitat, caràcter. Què fer quan ens sentim perduts i confosos?;
Com trobar-se un mateix quan “sento no pertànyer, no encaixar, no gaudir de la vida”;
Pautes per aprendre a conèixer-se, un camí anomenat vida;
Trobar un propòsit i cultivar valors;
El somriure, el vestit de la felicitat;
El cervell, la ment i la persona;
La ment, aliada o enemiga;
La ment poderosa;
Buscar ajuda;
El temps no guareix res;
Enfortir el centre personal;
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Enquesta qualitativa mitjançant un qüestionari previ i posterior al treball.
Meditació guiada per a un canvi de percepció.
Taller amb suport visual a Power-point i guia escrita dels continguts i dels passos a seguir per assolir els objectius, la finalitat i el propòsit del taller.
La informació utilitzada per a la creació del taller és relativa a:
Psicologia
Teoria del trauma emocional
Teoria de l'EMDR i processament cerebral
Teoria d'Hipnosi i com influenciar positivament el nostre cervell.
Ciència de la Meditació
Física quàntica
Durant:
Després:
Recursos
Observacions
En aquest aspecte, ja que s'ofereix a les aules ja formades, i és possible desenvolupar el taller tant a un nombre reduït d'assistents com a un nombre més alt. Tot i així i per a l'òptim desenvolupament, el màxim es marcaria en 50 assistents.
S´ofereix el taller al llarg de tot el curs.