81. QUI SÓC? UN VIATGE DE DESCOBRIMENT DE SI MATEIX I DE LA PRÒPIA IDENTITAT 

Sessions: 1 SESSIÓ 2H
Lloc: AULA
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

Luisa Teresa Francesca Fanara  

 

Descripció
La proposta de projecte "Qui sóc?" ofereix l'oportunitat d'indagar i comprendre allò que subjau en la formació de la imatge d'un mateix; quant aquesta imatge es reflecteix en la personalitat i què ens agradaria canviar per sentir-nos més plens i connectats amb el nostre “Jo” de forma satisfactòria.

Objectius
Ampliar el coneixement sobre un tema tan delicat i complex per a l'etapa de l'adolescència: la identitat i la personalitat;
Fomentar la reflexió personal sobre temes didentitat, societat, cultura i família;
Entendre la diferència entre identitat i personalitat;
Reflexionar i ampliar la visió de les variables que influeixen i de vegades determinen la nostra personalitat;
Entendre el concepte de creences i patrons de comportament;
Entendre què és un trauma i una ferida emocional i com influeixen la nostra personalitat;
Entendre què és el propòsit de vida, què és la felicitat i com construir-la;
Apropar la figura del terapeuta als adolescents;

La finalitat d'aquest taller preveu un aprenentatge de conceptes claus sobre l'ésser humà, sobre el concepte del “JO” que cadascú forma sobre si mateix; entendre quan és oportú canviar una percepció o sentiment negatiu cap a un mateix que ens impedeix ser feliços.

El propòsit és fomentar una vida més plena mitjançant un autoconeixement personal.


Continguts
Conceptes: - Analitzar i compartir on ve el concepte d'identitat;

Com es forma el concepte didentitat, variables familiars, socials i culturals;
La diferència entre identitat, personalitat, caràcter. Què fer quan ens sentim perduts i confosos?;
Com trobar-se un mateix quan “sento no pertànyer, no encaixar, no gaudir de la vida”;
Pautes per aprendre a conèixer-se, un camí anomenat vida;
Trobar un propòsit i cultivar valors;
El somriure, el vestit de la felicitat;
El cervell, la ment i la persona;
La ment, aliada o enemiga;
La ment poderosa;
Buscar ajuda;
El temps no guareix res;
Enfortir el centre personal;

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans:
Enquesta qualitativa mitjançant un qüestionari previ i posterior al treball.

Meditació guiada per a un canvi de percepció.

Taller amb suport visual a Power-point i guia escrita dels continguts i dels passos a seguir per assolir els objectius, la finalitat i el propòsit del taller.

La informació utilitzada per a la creació del taller és relativa a:

Psicologia

Teoria del trauma emocional

Teoria de l'EMDR i processament cerebral

Teoria d'Hipnosi i com influenciar positivament el nostre cervell.

Ciència de la Meditació

Física quàntica

Durant:
Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Qüestionaris, Díptics/tríptics i altres publicacionsProjector - canó
 Ordinador


Observacions


En aquest aspecte, ja que s'ofereix a les aules ja formades, i és possible desenvolupar el taller tant a un nombre reduït d'assistents com a un nombre més alt. Tot i així i per a l'òptim desenvolupament, el màxim es marcaria en 50 assistents.

S´ofereix el taller al llarg de tot el curs.