165. CREACIÓ DE PÒDCAST
Sessions:
5 SESSIONS 1 H, 3 SESSIONS1 H + 1 SESSIÓ DE 2 H, 2 SESSIONS DE 2 H + 1 SESSIÓ 1 H
Lloc:
L'AULA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
3r ESO |
4t ESO |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
Responsable/s
ES FAR CULTURAL | Formador | Associació es Far Cultural www.esfarcultural.net |
Descripció
Des de Ràdio Far oferim un taller per explorar el poder de la narració auditiva i l'expressió creativa a l'aula, tot profunditzant en el món radiofònic i les seves particularitats. Aquest taller interactiu i col·laboratiu està pensat per inspirar i capacitar a tot aquell que participi, en l'ús del podcàsting com una eina efectiva per l'aprenentatge actiu, la comunicació i la creativitat. A través de sessions dinàmiques i pràctiques, explorarem els fonaments del podcàsting en les seves diferents fases: planificació, producció d'àudio, narració i presentació, guió i postproducció.
Objectius
L'objectiu principal és conèixer i participar en les diferents etapes del procés de creació d’un pòdcast: planificació, guió, producció, gravació i postproducció. En particular: introduir el podcàsting com a eina educativa, fomentar l’expressió oral i escrita, fomentar la creativitat i expressió personal a través de la producció de pòdcast, crear contingut radiofònic i impulsar l’alfabetització digital i aptabilitat a les noves tecnologies.
Continguts
Conceptes:
Creació d'un pòdcast: guió, gravació i postproducció sonora d'una part dels continguts enregistrats prèviament.
Procediments:
Aprenentatge vivencial, treball col·lectiu, digitalització.
Actituds:
Expressió oral i escrita, foment de l'expressió personal i pensament crític, capacitat de treball en equip, adaptació a les noves tecnologies i eines de treball digitals
Metodologia
Abans:
Per poder dur a terme aquest taller, és necessari definir els continguts que es voldran treballar i comunicar a través del pòdcast. Per això,
es recomana que el docent prepari unes sessions prèvies a treballar la temàtica conductora, lal qual pot formar part d'algun tema específic
de l'assignatura.
L'enfocament en la creació del pòdcast serà similar al d'un programa d'actualitat. Les seccions que tindrà el pòdcast seran: opinió, notícia,
breu entrevista i recomanació. Per això, es recomana que el tema elegit pugui adaptar-se a aquesta estructura.
(docent i alumnat). Treball prèvia sobre la temàtica a tractar.
Durant:
(tallerista i alumnat). Introducció al pòdcast, creació per grups de treball del guió segons temàtica elegida, gravació dels
continguts, postproducció de l'àudio.
Després:
En cas que no doni temps a fer-ho dins les sessions, la tallerista acabarà d'editar el programa de ràdio i l'enviarà a la docent. En el cas de la docent, pot seguir treballant amb aquest resultat ja sigui a través de l'anàlisi dels continguts, de l'expressió oral o simplement en accions de divulgació d'aquest programa.
aquest és un taller introductori i, per tant, la profunditat dels continguts radiofònics que es treballin serà superficial. Es tracta d'un petit tast per conèixer com funciona, en termes generals, la producció d'un programa de pòdcast. A partir d'aquesta experiència, es pot replicar i dedicar-hi més temps per a assolir uns resultats més profunds.
Recursos
Observacions
Durada: 5 h. Aquestes hores es poden distribuir de diferent manera segons la disponibilitat del centre i la tallerista:
- 5 sessions d'1 hora
- 3 sessions d'1 hora + 1 sessió de 2 hores
- 2 sessions de 2 hora + 1 sessió d'1 hora
En aquest enllaç podeu trobar el dossier del taller amb tots els detalls: https://drive.google.com/file/d/
1O5hFiBqmrBqIG1ZFg5lxQMiVRKu1CnqT/view?usp=sharing
|