147. TALLER D’EDUCACIÓ FINANCERA 

Sessions: El taller consta d’una sessió de 2 h consecutives de duració.
Lloc: Centre educatiu.
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

CFGM
CFGS
famílies
Professorat

Responsable/s

Adriana Ruiz García Emprenedoria creativa: recursos per començar un negoci o activitat econòmica al teu abast

 

Descripció
Aquest taller té com a objectiu proporcionar als participants les eines necessàries per gestionar les seves finances personals de manera efectiva. Durant el taller, es treballarà amb diferents estratègies per planificar les despeses, establir un pressupost, estalviar diners i evitar deutes. S’adreçaran dubtes comuns i mites que poden afectar la gestió emocional dels diners des d’una perspectiva holística.

Objectius
- Dotar als participants de les eines necessàries per gestionar les seves finances personals de manera efectiva.
- Implicacions d’una bona gestió econòmica.
- Salut mental i diners.
- Planificació i autonomia financera: estalvi i inversió.
- Augmentar la consciència financera i la capacitat de prendre decisions informades.


Continguts
Conceptes:
Conceptes bàsics de finances personals. Establiment d'objectius financers. Planificació del pressupost personal. Gestió de deutes. Estalvi i inversió.

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans:
Es demanarà als estudiants que hi pensen quines són les seves necessitats i preocupacions financeres mitjançant un qüestionari anònim que es distribuirà en coordinació amb el professorat.

Durant:
S’adreçaran conceptes bàsics de finances personals de manera propera i es presentaran diverses estratègies per establir objectius financers, planificar un pressupost personal, gestionar els deutes i estalviar de manera realista. Es demanarà la participació dels estudiants per tal de proporcionar-los recursos que siguin d’utilitat segons les seves necessitats i objectius específics.

Després:
Es proporcionarà als participants una còpia de la presentació amb les estratègies clau per gestionar les seves finances.
En acabar el taller d’Educació Financera, l’alumnat podrà donar respostes coherents i informades a les següents preguntes i continuar el seu aprenentatge sobre aquest tema de manera autònoma i empoderada:
• Què implica gestionar les teves finances?
• Com és la teva planificació econòmica?
• Saps identificar les teves despeses, establir un pressupost, estalviar diners i evitar deutes?


Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació , vídeo Qüestionaris, Díptics/tríptics i altres publicacions Post-its Ordinador
Fotocòpies  


Observacions

Es demana la col·laboració del professorat per distribuir el qüestionari anònim abans de la sessió entre els alumnes. Es poden preveure activitats de continuació, com ara sessions específiques sobre aspectes financers rellevants que es tracten a la sessió inicial.