129. LA PROBLEMÀTICA TÈXTIL. CONSUM RESPONSABLE 

Sessions: 1 sessió de d'una hora. Més 30'min. per muntar i 30'min. per desmuntar.
Lloc: AULA
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
1r batxillerat
2n batxillerat

Responsable/s

NURIA GALARZA LOZANO  

 

Descripció
Aquesta activitat es desenvoluparà en diferents fases:
1. L'aula es convertirà en una petita botiga de roba on els i les alumnes hauran de comprar diferentes prendes de roba i analitzarem el cicle de vida d'aquestes penyores, des de l'extracció de matèries primeres, passant per la confecció, així com el procés de rebuig
2. Testimoni de la teva samarreta. Els alumnes hauran de dur una samarreta vella de casa i analitzarem a través d'una dinàmica el cicle de vida d'aquesta penyora, des de l'extracció de matèries primeres, passant per la confecció, així com el procés de rebuig
3. Li donarem una altra vida a la samarreta fent un taller creatiu, dissenyant una bossa reutilitzable i sense utilitzar cap material per a la seva creació.


Objectius
- Analitzar els usos que feim de la roba. Com consumim.
- Conèixer el cicle de vida d'una samarreta.
- Descobrir les conseqüències socioambientals en el consum tèxtil en les diferents fases de producció (extracció de matèries, confecció i rebuig).
- Crear una bossa a partir d'una samarreta vella amb residus 0.
- Reflexionar en l'ús responsable de la roba.


Continguts
Conceptes:
- Cicle de vida d'una peça tèxtil
- Contaminació en la indústria tèxtil
- Consum responsable de la moda

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans:
Els i les alumnes hauran de dur una samarreta vella i fer un treball de recerca per veure el procés de producció de la samarreta.

Durant:
Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Ordinador Projector - canó Samarreta 


Observacions

En el cas que se superi el nombre màxim de sol·licituds, es posaran els centres en una llista d'espera