59. CREATIVITAT SENSE FRONTERES 

Sessions: El taller es proposa en diferents formats
Lloc:
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
1r batxillerat
2n batxillerat

Responsable/s

Omar Lora Goñalons  

 

Descripció
La creativitat és una característica pròpia dels éssers humans, sense ella, no hauríem arribat on hem arribat: d'una pedra hem fet una roda; d'una roda hem fet un carro; d'un carro hem fet un avió... La creativitat no sols ens ha ajudat a sobreviure, sinó que ha fet que al món també hi existeixin increïbles meravelles. No obstant, on és la creativitat avui dia? Com és que en l'actualitat no sabem ser creatius davant les adversitats? Com és que ens sentim perdudes quan ens sortim dels paràmetres coneguts? Com és que tenim tanta por d'allò que fuig al nostre control? Com és que no som capaces de crear societats més amables i respectuoses amb les persones que les habiten? Aquest taller és per reflexionar sobre aquestes preguntes, i per retrobar-nos amb la nostra capacitat creativa, imprescindible si volem reinventar el món en que vivim.

Objectius
-Connectar-nos amb la nostra capacitat creativa
-Obtenir noves eines i recursos pràctics per ser més creatius en les diferents àrees de la nostra vida
-Crear propostes per canviar el món


Continguts
Conceptes: Conceptuals:
-Què entenem per creativitat?
-Som creatius?
-Cinc punts per retrobar-nos amb la nostra capacitat creativa -Eines per reinventar el món juntes



Procediments: Procedimentals:
Els alumnes podran descobrir que si cultiven la seva capacitat creativa la seva vida es pot fer més senzilla, més rica i més emocionant, i com alhora poden utilitzar per crear el futur en el que volen viure.

Actituds: Actitudinals:
Els alumnes obtindran noves eines i recursos que podran posar en pràctica en el seu dia a dia que els ajudaran a estar connectats amb la seva capacitat creativa.


Metodologia
Abans: A través de diferents dinàmiques que incorporen els tres centres des dels quals vivim (mental, corporal, emocional), els alumnes es descobriran a si mateixos com a potencials creadors. El joc, la reflexió i el compartir tots plegats els ajudarà a adonar-se'n que tenen un potencial increïblement bonic a dins seu, un potencial que, si és cuidat, pot ajudar-nos a construir un món més amable, respectuós i obert a la diversitat.
Durant:
Després:

Recursos



Observacions

No és necessària cap preparació prèvia. S'ofereix la possibilitat de mantenir un contacte posterior amb el/la mestre/a o tutor/a que participi en el taller, a mode d'acompanyament o de consulta terapèutica. La intenció és la de poder seguir cultivant una actitud d'escolta a un mateix, de tenir-se en compte i ser conscient de les pròpies necessitats, dins i fora de l'aula.

El taller es proposa en diferents formats:
A. Una sessió d'una hora un cop al mes al llarg del curs.
B. Una sessió d'una hora un cop per semestre.
C. Una única sessió d'una hora.

No hi ha un requeriment mínim de participants, es recomana, no obstant, que tots els participants siguin de la mateixa aula