Sessions:
Sessió única 1HORA I MITJA
Lloc:
AULA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
3r educació primària |
4t educació primària |
5è educació primària |
6è educació primària |
Responsable/s
Associació Leader Illa deMenorca (tallerista, Silvia Vivo Caules) | (tallerista, Silvia Vivó Caules) | |
Descripció
A través de 4 jocs Endevina, Memory, Lin x , Preguntes i Respostes) es donarà a conèixer els oficis artesans de Menorca. Cada grup /aula es podrà quedar un maletí amb els 4 jocs que també inclou una unitat didàctica pel professorat per treure'n el màxim de profit didàctic.
Objectius
Conèixer i posar en valor el patrimoni cultural i històric dels oficis artesans de Menorca.
Continguts
Conceptes:
Conceptes a treballar:
- Conèixer l'artesania de Menorca i els oficis artesans.
- Aprendre les matèries primeres, les eines i els productes que elaboren els artesans.
- Reconèixer la vàlua de l'activitat artesana pel que fa a la seva
singularitat, creativitat, tradició, innovació, rel ació amb l'entorn,
dedicació, esforç...
- Reconèixer els canvis socials i culturals que han fet evolucionar els
oficis artesans fins a l'actualitat.
- Fomentar l'interès pel patrimoni artesanal de Menorca.
- Reflexionar sobre les conseqüències sobre el consum responsable.
- Actituds, hàbits i valors a potenciar:
- Reflexionar sobre les conseqüències del consum responsable i de
proximitat i d'un estil de vida sostenible, per tal d'entendre les
relacions interdependents entre les accions locals i globals.
- Comprendre i valorar el patrimoni cultural de Menorca, a través dels
seus oficis artesans, com una manifestació cultural amb mitjans,
elements i tècniques pròpies.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Abans de la sessió (per al professorat d'aula):
Es poden apuntar els dubtes que l'alumnat tingui sobre l'artesania o fer una recerca conjunta dels oficis artesans de Menorca. Aquesta preparació és
opcional ja que la tallerista ho donarà a conèixer.
Durant:
Durant la sessió:
Hi haurà una part introductòria a l'artesania i oficis artesans de Menorca per part de la tallerista mitjançant l'explicació i el dibuix. Posteriorment es realitzaran els jocs amb tot el grup aula.
Després:
Després de la sessió (per a professorat d'aula): El maletí serà entregat a l'aula/grup per poder seguir treballant els continguts de l'activitat mitjançant els jocs . Aquest compta amb una unitat didàctica per a conèixer més sobre l'artesania a Menorca i totes les possibilitats educatives que es poden extreure dels jocs.
Recursos
Observacions
Aquesta activitat està finançada amb el fons FEADER en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears.