140. QUÈ PASSA AMB L'AIGUA DE MENORCA? 

Sessions:
Lloc: A l'aula i al voltant del centre educatiu
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO

Responsable/s

NURIA GALARZA LOZANO  

CIM- MEDI AMBIENT- RESERVA DE LA BIOSFERA DE MENORCA.  

Descripció
Farem una dinàmica al voltant del centre educatiu i el municipi del mateix per analitzar l'aigua de Menorca, començant pels diferents sistemes de canalització i magatzematge. Com s'empraven antigament i com s'empren avui.
Continuarem descobrint com ens abastim d'aigua a l'illa, com està aquest recurs, com l'utilitzam i els problemes derivats del seu malbaratament i contaminació.
Per treballar aquests temes farem un taller manipulatiu on veurem la intrusió salina i la contaminació dels aqüífers mitjançant la realització d'una representació del cicle de l'aigua en una ampolla.
Finalment, farem una reflexió de quin és el nostre paper en la conservació d'aquest recurs



Objectius
Conèixer el medi a partir de l'entorn més proper.
* Reconèixer l'aigua com un bé limitat.
* Conèixer diferents sistemes de canalització i magatzematge de l'aigua.
*Analitzar en quin estat està l'aigua de Menorca (Abastiment i grau de contaminació), Així com analitzar com fem ús d'aquest recurs.
* Descobrir diferents maneres d'estalviar aigua
* Incentivar bons hàbits.


Continguts
Conceptes: Recursos hídrics i aqüífers
* Sistemes de recollida i magatzematge d'aigua.
* Contaminació d'aqüífers.
* Ús i malbaratament de l'aigua.
* Intrusió salina

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Abans de dur a terme l'activitat, els alumnes hauran de dur una ampolla buida de 5 litres per cada 5 alumnes. Durant l'activitat es repartirà un dossier sobre l'aigua
Durant: Durant l’activitat es repartirà un dossier sobre l'aigua.

Després:

Recursos



Observacions

A l'aula i al voltant del centre educatiu
1r, 2n, 3r, i 4t d'ESO