Sessions:
1 SOL·LICITUD 2hores
Lloc:
Sortida al centre educatiu CARLOS MIR
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
3r ESO |
4t ESO |
FPB |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Fundació per a Persones amb Discapacitat de Menorca | | CIUTADELLA |
CIM-FUNDACIÓ DISCAPACITATS A MENORCA
Descripció
El taller té aquesta activitat principal:
1. Visita al centre de formació professional/institut per parlar sobre la discapacitat i les estratègies de comunicació per tractar una persona amb diversitat funcional.
Objectius
L'objectiu principal de la Fundació per a Persones amb Discapacitat Illa de Menorca és la promoció i la defensa de les persones amb discapacitat per tal que puguin assolir la seva inclusió social, laboral i familiar.
Amb aquest taller pretenem establir una eina pedagògica per aproximar els/les alumnes al concepte de la diversitat funcional des d'una perspectiva inclusiva i i constructiva, donant eines de comunicació per poder tractar i comunicar-se amb persones amb diversitat funcional.
Continguts
Conceptes:
CONTINGUTS
- Concepte de diversitat funcional i tipus de discapacitats.
- Les estratègies de comunicació per tractar una persona amb diversitat funcional.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
SESSIÓ A L'AULA (VISITA AL CENTRE PER PART D'UNA EDUCADORA/ PSICOPEDAGOGA).
Mitjançant el diàleg, exemples i activitats pràctiques, treballarem temes tan rellevants com la discapacitat, la igualtat entre les persones i com relacionar-nos.
Durant:
VISITA AL CENTRE DISCAPACITATS MENORCA, PER PART DELS/LES ALUMNES.
La visita es realitza una vegada l'educadora/psicopedagoga hagi anat al centre per tal d'introduir el concepte sobre la discapacitat.
L'objectiu fonamental d'aquesta activitat és la interacció entre els/les alumnes i les persones usuàries del centre. Per tant, proposam activitats per 'establir un espai natural en el qual alumnes i persones usuàries tenguin una feina i objectius comuns. Així, la interacció entre ells sorgeix de forma espontània i els/les alumnes poden assolir una idea i imatge molt més real del que és i què implica tenir discapacitat, i posar en valor el respecte, la tolerància, l'empatia i la igualtat d'oportunitats.
Després:
Posar en valor el respecte, la tolerància, l'empatia i la igualtat d'oportunitats.
Recursos
Observacions
SESSIÓ A L'AULA: 2 hores
VISITA AL CENTRE
SESSIÓ A L'AULA: l'educadora/psicopedagoga es desplaça al centre educatiu
Els destinataris de l'acció educativa seran alumnes d'educació secundària i de cicles formatius de grau mitjà i de grau superior
relacionats amb la temàtica de l'activitat. Adaptarem l'activitat al grup corresponent.