Sessions:
Cada taller (sol·licitud) téuna duració de 60 minuts. Si es sol·licita més d’una sessió, la segona complementarà i aprofundirà en la primera.
Lloc:
Aula gran, gimnàs, sala polivalent o similar.
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
FPB |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
Batxillerat artístic |
Responsable/s
Descripció
Un taller pràctic on s'utilitzen diversos recursos i es porten a terme diverses dinàmiques en parelles i grupals per treballar l'escolta activa, l'empatia i la comunicació assertiva. Una oportunitat per adquirir nous coneixements, millorar i cultivar les nostres habilitats comunicatives. A banda, es comparteixen diverses tècniques per gestionar l'estrès de parlar en públic ("por escènica") i practicar l'oratòria. Al mateix temps, es fomenta en cada proposta una actitutd amable i de respecte cap a un mateix i els altres.
Objectius
Promoure l'escollta activa i la comunicació assertiva.
Aportar recursos per gestionar la por escènica o estrès de parlar en públic.
- Fomentar una relació amable, empàtica i respectuosa cap a un mateix i els altres.
- Impulsar la capacitat d'expressió i comunicació.
Continguts
Conceptes:
Tècniques per gestionar l'estrès i la "por escènica"
- L'escolta activa
- Dinàmiques i jocs
- El llenguatge verbal i no verbal
- Reflexió i debat
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Presentació del tallerista i de l'alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la sessió.
Durant:
Es faciliten diversos exercicis pràctics a través d'un marc lúdic i distès, que van acompanyats d'una explicació teòrica que respon a les preguntes de "per què" em pot ser útil; "com" haig de practicar i "quan" practicar-ho.
Després:
Revisió de la sessió realitzada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.
Recursos
Observacions
Cal emfatitzar que si es realitza més d'una sessió al llarg del curs es pot observar l'impacte de les pràctiques. També permet recordar i aprofundir en els recursos que es van compartir a la primera sessió.
Pot ser interessant realitzar un primer taller a principi-mitjan curs i un segon taller al final del curs per tal de recordar, aprofundir i observar els canvis en l'alumnat.