Sessions:
1 h
Lloc:
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
4t educació primària |
5è educació primària |
6è educació primària |
1r ESO |
2n ESO |
3r ESO |
4t ESO |
FPB |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
Responsable/s
Carolina Carreras Pons | charlie-dos@hotmail.com | |
Descripció
S'expliquen les propietats i usos cosmÈtics d' algunes plantes, flors i fruits cultivats a Menorca. Propietats dels hidrolats, dels olis vegetals. Fer una maceració i elaboració d' un bàlsam, dentífric, mascareta o un perfum de proximitat ( percepció dels aromes amb un taller olfactiu).Cada alumne s' endurà a casa una mostra de producte que hauran fet al centre.
Objectius
Conèixer les propietats cosmètiques de cada ingredient , quin ús es feia des de l' antigüitat, reconèixer aromes naturals de proximitat. i els beneficis d' aplicar un producte natural damunt la pell. S' utilitzaran alguns tarros o pots de vidre nets que dugui l' alumnat per promoure el reciclatge. Conèixer el producte sostenible amb o residu medi ambiental.
Continguts
Conceptes:
Es treballa l'olfacte, conèixer el que ens aporta la natura a Menorca. Origen, obtenció i propietats de cada ingredient. Saber elaborar un producte cosmètic econatural i el benefici que ens aporta.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
El professor/ra podrà explicar que es farà un producte cosmètic amb alguns ingredeints obtinguts a Menorca. (no és necessari una introducció del tema)
Durant:
S'explicaran les propietats i usos de cada planta, ingredient, es procedeix a la elaboració del producte amb la participació dels alumnes.
Després:
Els alumnes s' enduran a casa una mostra del producte que hauran fet a la classe i amb possibilitats si el professorat ho veuen necessari podràn seguir amb explicacions o treballs sobre el tema.
-Les explicacions s' adaptaran a cada nivell acadèmic.
Recursos
Observacions
El taller es farà en català/menorquí, en castellà o en francès segons la petició de cada centre educatiu.