Sessions:
1 HORA
Lloc:
AULA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
P4 educació infantil |
P5 educació infantil |
1r educació primària |
2n educació primària |
Responsable/s
CIM- MEDI AMBIENT- RESERVA DE LA BIOSFERA DE MENORCA.
Descripció
Mitjançant un titeller es narrarà una història per donar a conèixer els animals que viuen als diferents habitats de la mar de Menorca.
Els protagonistes, un corb marí i un llimac de la mar, descobreixen que tot dos duen una anella i a traves de les seves aventures volen descobrir si aquestes anelles formen part d’un tresor amagat per la qual cosa donaran una volta a l’illa descobrint els diferents animals que viuen als diferents habitats de la mar de Menorca i les seves amenaces.
Objectius
Conèixer alguns animals que viuen a la mar de Menorca
• Valorar l’entorn marí i ser respectuós amb els elements naturals.
• Descobrir els diferents hàbitats de la mar de Menorca.
• Descobrir algunes de les amenaces que pateix la mar i els seus habitants.
• Incentivar l'hàbit de l'observació en l'entorn natural.
• Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
Continguts
Conceptes:
Conèixer alguns animals que viuen a la mar de Menorca
• Valorar l’entorn marí i ser respectuós amb els elements naturals.
• Descobrir els diferents hàbitats de la mar de Menorca.
• Descobrir algunes de les amenaces que pateix la mar i els seus habitants.
• Incentivar l'hàbit de l'observació en l'entorn natural.
• Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Mitjançant un titeller es narrarà una història per donar a conèixer els animals que viuen als diferents habitats de la mar de Menorca.
Els protagonistes, un corb marí i un llimac de la mar, descobreixen que tot dos duen una anella i a traves de les seves aventures volen descobrir si aquestes anelles formen part d’un tresor amagat per la qual cosa donaran una volta a l’illa descobrint els diferents animals que viuen als diferents habitats de la mar de Menorca i les seves amenaces.
Durant:
Després:
Sensibilitat, solidaritat, amabilitat, col·laboració, respecte, responsabilitat, gratitut.
Recursos
Observacions
Per desenvolupar aquesta activitat, necessitem un espai ampli, amb un lloc lliure de taules on els infants puguin seure a terra en semicercle i per on els grups vagin passant. Haurà de ser també un espai on pugui haver-hi foscor, ja que hi ha un muntatge amb projecció.
Hi ha la possibilitat de completar aquesta activitat amb una sortida a la platja. En aquest cas hauríeu de sol·licitar l'activitat: "Els tresors de la platja"