20. EXPRESSIÓ CORPORAL CONSCIENCIA I TRANSFORMACIÓ! 

Sessions: Cada taller (sol·licitud) téuna duracio´ de 60 minuts.  Si es sol·licita més d’una sessió, la segona complementarà i aprofundirà en la primera.
Lloc: Aula gran, gimnàs, sala polivalent o similar.
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat

Responsable/s

MARTA ROBLES ARBOIX  

 

Descripció
Aquest taller utilitza com a vehicle el cos i la consciència corporal per incentivar l’experimentació artística.  Una oportunitat per connectar amb el nostre cos i tot el que succeeix en el nostre moment present: aprofitar els estímuls externs i/o interns per prendre consciència i experimentar artísticament. El moviment creatiu, l’escolta corporal i l’estimulació dels sentits són, sens dubte, el motor de fons d’aquesta sessió. Al mateix temps, que es fomenta en cada proposta, una actitud amable i de respecte cap a un mateix i els altres. 

Objectius
Promoure una actitud de respecte, amabilitat i alegria cap a un mateix i els altres; i contribuir a la cohesió grupal. 
Fomentar benestar a través del moviment i l’expressió corporal.  
Impulsar l’experimentació artística a través del moviment creatiu. 


Continguts
Conceptes: Consciència corporal i moviment creatiu 
• Visualització, elements de creació artística 
• Laboratori experimentació; reflexió i debat 

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la sessió.
Durant: Es faciliten diversos exercicis pra`ctics a través d’un marc lídic i distès, que van acompanyats d’una explicació teòrica que respon a les preguntes de “per què” em pot ser útil; “com” haig de practicar i “quan” practicar-ho.  
 

Després: Revisió de la sessió realitzada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.  

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Altaveu 


Observacions

 No és indispensable una preparació prèvia.  
Pot ser interessant realitzar més d’una sessió per observar els canvis i poder integrar les pràctiques i els recursos compartits.