Sessions:
1
Observacions:
Durada:
50
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
Responsable/s
| XARXA FORESTAL-ANTÒNIA LLABRÉS BERNAT | | |
Descripció
Xerrada informativa que aborda de manera integral els incendis forestals, des de la seva prevenció fins a l'extinció i la posterior restauració dels espais afectats. L'objectiu és oferir una visió completa dels processos implicats i la importància de cada fase per protegir els boscos i la biodiversitat.
Objectius
-Comprendre les causes i efectes dels incendis forestals.
-Conèixer les mesures i estratègies per a la prevenció dels incendis.
-Entendre els processos i tècniques d'extinció d'incendis.
-Aprendre la importància de la restauració ecològica després d'un incendi.
-Fomentar la responsabilitat ambiental i la participació activa en la protecció dels boscos.
Continguts
Conceptes:
-Definició dels incendis forestals.
-Causes naturals i humanes dels incendis.
-Estratègies i mesures preventives.
-Tècniques i equips d'extinció (bombers, brigades forestals, ús de mitjans aeris).
-Restauració ecològica: reforestació i biodiversitat.
Procediments:
-Presentació visual amb casos reals i imatges dels diferents moments (prevenció, extinció i restauració).
-Anàlisi de protocols d'actuació davant un incendi.
-Dinàmiques per reflexionar sobre la responsabilitat ciutadana.
-Discussió sobre com es pot ajudar a la recuperació dels boscos després d'un incendi.
Actituds:
-Compromís amb la prevenció i cura dels espais naturals.
-Valoració del treball dels equips d'extinció i restauració i del treball en equip en general.
-Respecte per la naturalesa i els ecosistemes forestals.
-Concienciació sobre l'impacte humà i la necessitat de sostenibilitat.
Metodologia
Abans:
Durant:
La xerrada combinarà l'explicació oral amb el suport visual d'una projecció dinàmica i adaptada a l'edat dels participants. S'afavorirà la participació activa mitjançant preguntes, petites reflexions col·lectives i espais per al debat, fomentant un aprenentatge significatiu i participatiu.
Després:
Recursos
Observacions
Antònia Llabrés Bernat: Llicenciada en Biologia
Francisco G. Gordiola Castillo: Llicenciat en Biologia
Marina Bolaños: Grau en Ciències de l'Esport. Certificació de professionalitat d'Educació Ambiental