114. LES TEMPESTES, ELS BOSCOS I EL CANVI CLIMÀTIC  

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 50
Observacions Durada:

Lloc:
Màxim per grup: 30

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)

Responsable/s

XARXA FORESTAL-ANTÒNIA LLABRÉS BERNAT  

 

Descripció
Xerrada informativa que explica la relació entre les tempestes, els boscos i el canvi climàtic a les Illes Balears. S'explora com el canvi climàtic afecta la freqüència i intensitat de les tempestes i com aquestes alteren els ecosistemes forestals.

Objectius
-Entendre què són les tempestes i com afecten els boscos.
-Conèixer els efectes del canvi climàtic sobre el clima i els fenòmens meteorològics extrems.
-Identificar les conseqüències de les tempestes en els ecosistemes forestals.
-Reflexionar sobre la importància de la conservació dels boscos com a element de resistència davant el canvi climàtic.
-Fomentar una actitud responsable envers el medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic.


Continguts
Conceptes: -Impacte de les tempestes als boscos (danys físics, caiguda d'arbres, erosió).
-Causes i efectes del canvi climàtic global i local.
-Efectes del canvi climàtic, des de allò global a allò local
-Adaptació i resiliència dels ecosistemes forestals.
-Estratègies de conservació i gestió sostenible dels boscos.

Procediments: -Presentació amb imatges i vídeos de tempestes i els seus efectes.
-Anàlisi d'exemples locals sobre canvis en el clima.
-Reflexions sobre com podem protegir els boscos i adaptar-nos al canvi climàtic.
-Exercicis de consciència ambiental i proposta d'accions individuals i col·lectives.

Actituds: -Interès per comprendre els fenòmens naturals i els seus efectes.
-Responsabilitat envers la conservació del medi natural.
-Compromís amb la lluita contra el canvi climàtic.
-Valoració del paper dels boscos en la protecció del territori i la biodiversitat.


Metodologia
Abans:
Durant: La xerrada combinarà l'explicació oral amb el suport visual d'una projecció dinàmica i adaptada a l'edat dels participants. S'afavorirà la participació activa mitjançant preguntes, petites reflexions col·lectives i espais per al debat, fomentant un aprenentatge significatiu i participatiu.
Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo  
Qüestionaris, Díptics/tríptics i altres publicacions 
 Ordinador
 Projector - canó


Observacions

Antònia Llabrés Bernat: Llicenciada en Biologia
Francisco G. Gordiola Castillo: Llicenciat en Biologia
Marina Bolaños: Grau en Ciències de l'Esport. Certificació de professionalitat d'Educació Ambiental