Sessions:
1
Observacions:
Durada:
50
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
Responsable/s
| XARXA FORESTAL-ANTÒNIA LLABRÉS BERNAT | | |
Descripció
Xerrada informativa que explica la relació entre les tempestes, els boscos i el canvi climàtic a les Illes Balears. S'explora com el canvi climàtic afecta la freqüència i intensitat de les tempestes i com aquestes alteren els ecosistemes forestals.
Objectius
-Entendre què són les tempestes i com afecten els boscos.
-Conèixer els efectes del canvi climàtic sobre el clima i els fenòmens meteorològics extrems.
-Identificar les conseqüències de les tempestes en els ecosistemes forestals.
-Reflexionar sobre la importància de la conservació dels boscos com a element de resistència davant el canvi climàtic.
-Fomentar una actitud responsable envers el medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic.
Continguts
Conceptes:
-Impacte de les tempestes als boscos (danys físics, caiguda d'arbres, erosió).
-Causes i efectes del canvi climàtic global i local.
-Efectes del canvi climàtic, des de allò global a allò local
-Adaptació i resiliència dels ecosistemes forestals.
-Estratègies de conservació i gestió sostenible dels boscos.
Procediments:
-Presentació amb imatges i vídeos de tempestes i els seus efectes.
-Anàlisi d'exemples locals sobre canvis en el clima.
-Reflexions sobre com podem protegir els boscos i adaptar-nos al canvi climàtic.
-Exercicis de consciència ambiental i proposta d'accions individuals i col·lectives.
Actituds:
-Interès per comprendre els fenòmens naturals i els seus efectes.
-Responsabilitat envers la conservació del medi natural.
-Compromís amb la lluita contra el canvi climàtic.
-Valoració del paper dels boscos en la protecció del territori i la biodiversitat.
Metodologia
Abans:
Durant:
La xerrada combinarà l'explicació oral amb el suport visual d'una projecció dinàmica i adaptada a l'edat dels participants. S'afavorirà la participació activa mitjançant preguntes, petites reflexions col·lectives i espais per al debat, fomentant un aprenentatge significatiu i participatiu.
Després:
Recursos
Observacions
Antònia Llabrés Bernat: Llicenciada en Biologia
Francisco G. Gordiola Castillo: Llicenciat en Biologia
Marina Bolaños: Grau en Ciències de l'Esport. Certificació de professionalitat d'Educació Ambiental