Sessions:
1
Observacions:
Durada:
50
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
Responsable/s
| XARXA FORESTAL-ANTÒNIA LLABRÉS BERNAT | | |
Descripció
Xerrada educativa sobre la sanitat forestal, centrada en els desequilibris ecològics i el control de plagues que afecten els arbres dels boscos de les Balears. Una aproximació didàctica per entendre com protegir els ecosistemes forestals.
Objectius
-Conèixer les principals plagues i malalties que afecten els boscos.
-Entendre les causes dels desequilibris ecològics que afavoreixen aquestes plagues.
-Reflexionar sobre la importància de la biodiversitat i l'equilibri dels ecosistemes forestals.
-Aprendre estratègies sostenibles de prevenció i control de plagues.
-Fomentar una actitud responsable envers la conservació dels boscos.
Continguts
Conceptes:
-Què és la sanitat forestal.
-Principals plagues i malalties que afecten els arbres.
-Factors que provoquen desequilibris ecològics (canvi climàtic, monocultius, introducció d'espècies invasores...).
-Tècniques de prevenció i control sostenible de plagues.
Procediments:
-Observació d'exemples reals (fotos, mostres o vídeos) de plagues forestals.
-Anàlisi de casos concrets d'afectació als boscos locals.
-Dinàmiques participatives per identificar causes i possibles solucions.
-Debat o pluja d'idees sobre el paper dels humans en la conservació del bosc.
Actituds:
-Desenvolupar respecte i responsabilitat envers el medi ambient.
-Fomentar la curiositat científica i l'esperit crític.
-Valorar la importància dels boscos com a ecosistemes vius i complexos.
-Comprometre's amb accions senzilles per protegir el medi natural.
Metodologia
Abans:
Durant:
La xerrada combinarà l'explicació oral amb el suport visual d'una projecció dinàmica i adaptada a l'edat dels participants. S'afavorirà la participació activa mitjançant preguntes, petites reflexions col·lectives i espais per al debat, fomentant un aprenentatge significatiu i participatiu.
Després:
Recursos
Observacions
Antònia Llabrés Bernat: Llicenciada en Biologia
Francisco G. Gordiola Castillo: Llicenciat en Biologia
Marina Bolaños: Grau en Ciencies de l'esport I Certificació de professionalitat d'Educació Ambiental