Sessions:
1
Observacions:
2 TALLERS PER GRUP
Durada:
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Descripció
Un taller pràctic on s’utilitzen diversos recursos i es porten a terme diverses dinàmiques en parelles i grupals per treballar l’escolta activa, l’empatia i la comunicació assertiva. Una oportunitat per adquirir nous coneixements, millorar i cultivar les nostres habilitats comunicatives. A banda, es comparteixen diverses tècniques per gestionar l’estrès de parlar en públic (“por escènica”) i practicar l’oratòria. Al mateix temps, es fomenta en cada proposta una actitud amable i de respecte cap a un mateix i els altres.
Objectius
- Promoure l’escolta activa i la comunicació assertiva.
- Aportar recursos per gestionar la por escènica o estrès per parlar en públic.
- Fomentar una relació amable, empàtica i respectuosa cap a un mateix i els altres.
- Impulsar la capacitat d’expressió i comunicació.
Continguts
Conceptes:
• Tècniques per gestionar l’estrès i la “por escènica”
• L’escolta activa
• Dinàmiques i jocs
• Improvisació teatral
• El llenguatge verbal i no verbal
• Reflexió i debat
Procediments:
• Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals
Actituds:
• Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Obertura
• Expressió i creació
• Atenció plena
Metodologia
Abans:
Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la
sessió.
Durant:
Es faciliten diversos exercicis pràctics a través d’un marc lúdic i distés, que van acompanyats
d’una explicació teòrica que respon a les preguntes de “per què” em pot ser útil; “com” he de
practicar i “quan” practicar-ho.
Després:
Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.
Recursos
Observacions
Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil en relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
També que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.
Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.
El taller es pot realitzar dins una aula gran (on els participants disposin de molt d’espai per
moure’s); al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i
d’un sòl net (per estirar-s'hi).