152. HABILITATS COMUNICATIVES 

Sessions: 1
Observacions: 2 TALLERS PER GRUP

Durada:
Observacions Durada:

Lloc:
Màxim per grup: 30

Destinataris

3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

MARTA ROBLES ARBOIX  

 

Descripció
Un taller pràctic on s’utilitzen diversos recursos i es porten a terme diverses dinàmiques en parelles i grupals per treballar l’escolta activa, l’empatia i la comunicació assertiva. Una oportunitat per adquirir nous coneixements, millorar i cultivar les nostres habilitats comunicatives. A banda, es comparteixen diverses tècniques per gestionar l’estrès de parlar en públic (“por escènica”) i practicar l’oratòria. Al mateix temps, es fomenta en cada proposta una actitud amable i de respecte cap a un mateix i els altres.

Objectius
- Promoure l’escolta activa i la comunicació assertiva.
- Aportar recursos per gestionar la por escènica o estrès per parlar en públic.
- Fomentar una relació amable, empàtica i respectuosa cap a un mateix i els altres.
- Impulsar la capacitat d’expressió i comunicació.


Continguts
Conceptes: • Tècniques per gestionar l’estrès i la “por escènica”
• L’escolta activa
• Dinàmiques i jocs
• Improvisació teatral
• El llenguatge verbal i no verbal
• Reflexió i debat

Procediments: • Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals

Actituds: • Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Obertura
• Expressió i creació
• Atenció plena


Metodologia
Abans: Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la
sessió.

Durant: Es faciliten diversos exercicis pràctics a través d’un marc lúdic i distés, que van acompanyats
d’una explicació teòrica que respon a les preguntes de “per què” em pot ser útil; “com” he de
practicar i “quan” practicar-ho.

Després: Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
EQUIPS DE MÚSICA 
MÀRFAGUES/ESTERILLES DE YOGA O SIMILAR 


Observacions

Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil en relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
També que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.

Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.

El taller es pot realitzar dins una aula gran (on els participants disposin de molt d’espai per
moure’s); al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i
d’un sòl net (per estirar-s'hi).