23. MINDFULNESS, YOGA I GESTIÓ EMOCIONAL 

Sessions: 1
Observacions: 2 TALLERS PER GRUP

Durada:
Observacions Durada:

Lloc:
Màxim per grup: 30

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

MARTA ROBLES ARBOIX  

 

Descripció
En aquest taller, es facilitaran algunes eines per tal d’afrontar i gestionar les nostres emocions i poder tenir més recursos per fer front a situacions quotidianes que ens poden portar emocions com estrès, ràbia o tristesa. Els recursos que es facilitaran provenen de dues disciplines principals: el mindfulness i el ioga.
Una proposta, que treballa amb l’estimulació dels sentits, el silenci, el moviment, les tècniques de respiració; i la consciència corporal i sensorial.


Objectius
• Fomentar la gestió de la resposta emocional / autoregulació de les emocions.
• Millorar l’atenció i la concentració.
• Adquirir noves estratègies i habilitats efectives per entendre’ns millor a nosaltres mateixos i als nostres companys.


Continguts
Conceptes: • Mindfulness i gestió emocional
• Ioga i consciència corporal
• Relaxació
• Tècniques de respiració

Procediments: • Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals

Actituds: • Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Obertura
• Expressió i creació
• Atenció plena
• Visualització
• Relaxació
• Cooperació


Metodologia
Abans: Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la sessió.
Durant: Es faciliten diversos exercicis pràctics a través d’un marc lúdic i distès, que van acompanyats d’una explicació teòrica que respon a les preguntes de “per què” em pot ser útil; “com” haig de practicar i “quan” practicar-ho.
Després: Relaxació guiada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
EQUIP DE MÚSICA 
MÀRFAGUES/ESTERILLES DE YOGA O SIMILAR 


Observacions

Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil amb relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
També que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.

Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.

El taller es pot realitzar dins una aula gran (on els participants disposin de molt d’espai per moure’s al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i d’un sòl net (per estirar-s'hi).