149. EXPRESSIÓ CORPORAL, CONSCIÈNCIA I TRANSFORMACIÓ 

Sessions: 1
Observacions: 2 TALLERS PER GRUP

Durada:
Observacions Durada:

Lloc:
Màxim per grup: 35

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

MARTA ROBLES ARBOIX  

 

Descripció
Aquest taller utilitza com a vehicle el cos i la consciència corporal per incentivar l’experimentació artística. Una oportunitat per connectar amb el nostre cos i tot el que succeeix en el nostre moment present: aprofitar els estímuls externs i/o interns per prendre consciència i experimentar artísticament.
El moviment creatiu, l’escolta corporal i l’estimulació dels sentits són, sens dubte, el motor de fons d’aquesta sessió. Al mateix temps, que es fomenta en cada proposta, una actitud amable i de respecte cap a un mateix i els altres


Objectius
- Promoure una actitud de respecte, amabilitat i alegria cap a un mateix i els altres; i contribuir a la cohesió grupal.
- Fomentar benestar a través del moviment i l’expressió corporal.
- Impulsar l’experimentació artística a través del moviment creatiu.


Continguts
Conceptes: • Consciència corporal i moviment creatiu
• Elements de creació artística
• Laboratori de creació
• Meditació guiada
• Visualitzacions guiades
• Reflexió i debat

Procediments: • Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals

Actituds: • Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Cooperació
• Creativitat
• Silenci
• Relaxació
• Atenció plena
• Visualització
• Moviment creatiu
• Obertura


Metodologia
Abans: Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la
sessió.

Durant: Es faciliten diverses propostes per experimentar i explorar a través del moviment, la imaginació.
Es proposen dinàmiques individuals, en parelles i/o en grup.

Després: Relaxació guiada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.


Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
EQUIP DE MÚSICA 
MÀRFAGUES/ESTERILLES DE YOGA O SIMILAR 


Observacions

Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil en relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
Tambeé, que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.

Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.

El taller es pot realitzar dins una aula gran (on els participants disposin de molt d’espai per moure’s: al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i d’un sòl net (per estirar-s'hi).