Sessions:
1
Observacions:
2 TALLERS PER GRUP
Durada:
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
35
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Descripció
Aquest taller utilitza com a vehicle el cos i la consciència corporal per incentivar l’experimentació artística. Una oportunitat per connectar amb el nostre cos i tot el que succeeix en el nostre moment present: aprofitar els estímuls externs i/o interns per prendre consciència i experimentar artísticament.
El moviment creatiu, l’escolta corporal i l’estimulació dels sentits són, sens dubte, el motor de fons d’aquesta sessió. Al mateix temps, que es fomenta en cada proposta, una actitud amable i de respecte cap a un mateix i els altres
Objectius
- Promoure una actitud de respecte, amabilitat i alegria cap a un mateix i els altres; i contribuir a la cohesió grupal.
- Fomentar benestar a través del moviment i l’expressió corporal.
- Impulsar l’experimentació artística a través del moviment creatiu.
Continguts
Conceptes:
• Consciència corporal i moviment creatiu
• Elements de creació artística
• Laboratori de creació
• Meditació guiada
• Visualitzacions guiades
• Reflexió i debat
Procediments:
• Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals
Actituds:
• Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Cooperació
• Creativitat
• Silenci
• Relaxació
• Atenció plena
• Visualització
• Moviment creatiu
• Obertura
Metodologia
Abans:
Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la
sessió.
Durant:
Es faciliten diverses propostes per experimentar i explorar a través del moviment, la imaginació.
Es proposen dinàmiques individuals, en parelles i/o en grup.
Després:
Relaxació guiada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.
Recursos
Observacions
Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil en relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
Tambeé, que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.
Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.
El taller es pot realitzar dins una aula gran (on els participants disposin de molt d’espai per moure’s: al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i d’un sòl net (per estirar-s'hi).