153. IMPROVISACIÓ TEATRAL I TRANSFORMACIÓ 

Sessions: 1
Observacions: 2 TALLERS PER GRUP

Durada:
Observacions Durada:

Lloc:
Màxim per grup: 30

Destinataris

1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

MARTA ROBLES ARBOIX  

 

Descripció
Aquest talle, utilitza com vehicle principal: la improvisació teatral (utilitzant principalment el llenguatge verbal) per poder junts explorar, cooperar, gaudir i reflexionar.
Una oportunitat per atrevir-nos a perdre la por a expressar-nos, reflexionar i a crear artísticament mentre experimentem i treballem en equip. Els nostres dubtes, curiositats, coneixements o preocupacions poden ser alguns dels motors d’aquest joc teatral que sens dubte ens portarà a qüestionar transformar.


Objectius
- Incrementar la creativitat i capacitat d’expressió de cada participant.
- Contribuir a l’escolta grupal, el respecte i el treball en equip.
- Fomentar un espai de reflexió i debat.
- Adquirir nous recursos de comunicació verbal i no verbal.


Continguts
Conceptes: • Jocs teatrals
• Expressió corporal i oral.
• Creació artística
• Pràctiques de relaxació i meditació
• Reflexió i debat

Procediments: • Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals

Actituds: • Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Cooperació
• Creativitat i expressió
• Atenció plena
• Imaginació
• Obertura


Metodologia
Abans: Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la sessió.
Durant: Es faciliten diverses propostes per experimentar i explorar a través del moviment, la imaginació.
Es proposen dinàmiques individuals, en parelles i/o en grup.

Després: Relaxació guiada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.


Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
EQUIP DE MÚSICA 
MÀRFAGUES/ESTERILLES DE YOGA O SIMILAR 


Observacions

Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil amb relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
També que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.

Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.

El taller es pot realitzar dins una aula gran on els participants disposin de molt d’espai per moure’s: al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i d’un sòl net (per estirar-s'hi).