Sessions:
1
Observacions:
2 TALLERS PER GRUP
Durada:
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Descripció
Aquest talle, utilitza com vehicle principal: la improvisació teatral (utilitzant principalment el llenguatge verbal) per poder junts explorar, cooperar, gaudir i reflexionar.
Una oportunitat per atrevir-nos a perdre la por a expressar-nos, reflexionar i a crear artísticament mentre experimentem i treballem en equip. Els nostres dubtes, curiositats, coneixements o preocupacions poden ser alguns dels motors d’aquest joc teatral que sens dubte ens portarà a qüestionar transformar.
Objectius
- Incrementar la creativitat i capacitat d’expressió de cada participant.
- Contribuir a l’escolta grupal, el respecte i el treball en equip.
- Fomentar un espai de reflexió i debat.
- Adquirir nous recursos de comunicació verbal i no verbal.
Continguts
Conceptes:
• Jocs teatrals
• Expressió corporal i oral.
• Creació artística
• Pràctiques de relaxació i meditació
• Reflexió i debat
Procediments:
• Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Compartir, tancament i pautes finals
Actituds:
• Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Cooperació
• Creativitat i expressió
• Atenció plena
• Imaginació
• Obertura
Metodologia
Abans:
Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la sessió.
Durant:
Es faciliten diverses propostes per experimentar i explorar a través del moviment, la imaginació.
Es proposen dinàmiques individuals, en parelles i/o en grup.
Després:
Relaxació guiada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.
Recursos
Observacions
Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant, necessària i útil amb relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
També que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona predisposició i obertura.
Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.
El taller es pot realitzar dins una aula gran on els participants disposin de molt d’espai per moure’s: al gimnàs del centre o un espai exterior que permeti disposar del material necessari i d’un sòl net (per estirar-s'hi).