Sessions:
1
Observacions:
2 tallers per grup
Durada:
Observacions Durada:
Lloc:
Aula
Màxim per grup:
25
Destinataris
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
Responsable/s
Descripció
L’illa del silenci, no és més que la premissa de per què a través del joc ens endinsem en alguns ítems com la respiració, la consciència corporal, l'expressió corporal, la imaginació, i l'observació de les nostres emocions. Un espai per connectar amb nosaltres mateixos i observar el nostre moment present: ara i aquí. Es faciliten recursos perquè, posteriorment, els alumnes i mestres puguin aplicar a l'aula i a casa.
Objectius
• Promoure una actitud de respecte, amabilitat i alegria cap a un mateix i els altres; i contribuir a la cohesió grupal.
• Fomentar benestar a través del moviment i l’expressió corporal.
• Impulsar l’experimentació artística a través del moviment creatiu.
Continguts
Conceptes:
• Consciència corporal i moviment creatiu
• Elements de creació artística
• Laboratori de creació
• Meditació guiada
• Visualitzacions guiades
• Reflexió i debat
Procediments:
• Contacte previ amb el professorat i abans d’iniciar la sessió
• Preparació de l’espai
• Rebre els participants i explicar objectius del taller i metodologia
• Contingut: pràctiques i experimentació acompanyat de pautes teòriques i és necessari.
• Resolució de dubtes. Preguntes i respostes
• Compartir, tancament i pautes finals
Actituds:
• Empatia
• Escolta activa
• Respecte
• Cooperació
• Creativitat
• Silenci
• Relaxació
• Atenció plena
• Visualització
Metodologia
Abans:
Presentació del tallerista i de l’alumnat. Presentació dels objectius i del desenvolupament de la sessió.
Durant:
Es faciliten diversos exercicis pràctics a través d’un marc lúdic i distès, que van acompanyats
d’una explicació teòrica que respon a les preguntes de “per què” em pot ser útil; “com” he de practicar i “quan” practicar-ho.
Després:
Revisió de la sessió realitzada. Compartim què ha succeït durant el taller, com ens hem sentit i què hem observat. Reflexió conjunta. Agraïment i tancament.
Recursos
Observacions
Preparació prèvia
Serà necessari que el tallerista/facilitador tingui coneixement d’aquella informació rellevant,
necessària i útil amb relació al grup classe pel bon desenvolupament del taller o perquè aquest pugui ser ben aprofitat.
També que l’alumnat tingui coneixement previ que tindrà lloc aquest taller i que hi hagi una bona
predisposició i obertura.
Activitats de continuació.
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.
Activitats de continuació
Es facilitaran pautes, exercicis i observacions per seguir portant a terme després del taller.