16. ESTIMAR-SE ENTRE FRONTERES
Sessions:
1
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
Aula.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
Responsable/s
Descripció
Què és l’autoestima? Sovint, utilitzem aquesta terminologia com a sinònim d’orgull o vanitat. Quan algú obté un reconeixement social, sol dir que això li ha pujat l’autoestima. Per altra banda, si ha rebut crítiques o s’ha sentit desvaloritzat, dirà que això li ha baixat l’autoestima. És a dir, que així com entenem l’autoestima, aquesta disminueix o augmenta segons el que rebem de l’entorn.
Lluny d’aquesta terminologia, «Estimar-se sense fronteres» és una invitació a descobrir un amor propi més enllà de com ens veu l’entorn, de si tenim èxit o fracassem, encertem o ens equivoquem. A aquest tipus d’amor només s’hi arriba a partir de l’autoconeixement, de descobrir qui soc, com soc, com em sento i què necessito.
Objectius
- Identificar de quina manera ens tractem i de quina manera tractem les altres
- Trobar noves maneres de relacionar-se amb una mateixa i amb les altres -Descobrir nous recursos per a respectar-se a una mateixa
- Investigar quins límits necessito establir per sentir-me estimada
Continguts
Conceptes:
-Què entenem per «autoestima»?
-Amor propi: tenir cura d’una mateixa
-Què necessito per sentir-me estimada?
-Qui soc, com soc, què sento, què necessito -Els límits i la frontera de contacte
Procediments:
A partir de diferents propostes de treball característiques de la teràpia Gestalt, la teràpia sistèmica, la Programació Neurolingüística i la Narrativa Terapèutica, les participants podran explorar i experimentar lliurement noves maneres de relacionar-se amb si mateixes i amb les altres.
Actituds:
Les participants podran obtenir nous recursos que els ajudaran a adonar-se de les seves necessitats reals. És aquest «adonar-me de com soc» el que els permetrà establir els límits necessaris per a tenir-se en compte, respectar-se, cuidar-se, estimar-se i sentir-se satisfetes amb si mateixes.
Metodologia
Abans:
No és necessària cap preparació prèvia. S’ofereix la possibilitat de mantenir un contacte posterior amb el/la mestre/a o tutor/a que participi en el taller, a manera d’acompanyament o de consulta terapèutica. La intenció és la de poder seguir cultivant una actitud d’autoescolta, de tenir-se en compte i ser conscient de les mateixes necessitats, dins i fora de l’aula.
Durant:
En aquesta trobada els alumnes són els protagonistes. Lluny d’avorrir-los amb explicacions teòriques, la trobada és un petit viatge experiencial en el qual ens aventurem totes juntes en la recerca d’un amor incondicional cap a una mateixa. Les breus explicacions van seguides de dinàmiques individuals, en parella i grupals. Amb un espai, per descomptat, perquè cadascú expressi les seves inquietuds, curiositats, dubtes, pors i descobriments.
Després:
No és necessària cap preparació prèvia. S’ofereix la possibilitat de mantenir un contacte posterior amb el/la mestre/a o tutor/a que participi en el taller, a manera d’acompanyament o de consulta terapèutica. La intenció és la de poder seguir cultivant una actitud d’autoescolta, de tenir-se en compte i ser conscient de les pròpies necessitats, dins i fora de l’aula.
Recursos
Observacions
El taller es proposa en diferents formats
A. Una sessió de dues hores un cop al mes al llarg del curs.
B. Una sessió de dues hores un cop per semestre.
C. Una única sessió de dues hores.
|