21. LA HISTÒRIA DE LA MEVA VIDA; QUI SÓC, COM SÓC I QUI VULL SER
Sessions:
1
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
Aula.
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
Responsable/s
Descripció
Les persones som éssers narratius, i com a tals, necessitem les històries per viure. En aquest taller, les alumnes es descobriran a si mateixes i a les seves companyes a partir de l'art de narrar històries. Les connectarà amb la seva capacitat creativa, a desenvolupar els seus propis dons, a estar més a prop les unes de les altres, i a trobar alegria, compassió i pau interior. Explorant la seva manera d'explicar-se la vida, descobriran nous recursos per reinventar-se a si mateixes dia a dia, per canviar aquells patrons de conducta que els impedeixen ser qui realment volen ser.
Objectius
- Cohesionar el grup
- Fomentar el respecte, l'escolta, la compassió i la creativitat a l'aula -Obtenir noves eines i recursos per ser més felices.
Continguts
Conceptes:
-Per què necessitem les històries
-La història de la meva vida
-Soc més que allò que m'explico
-Canviar la història; reinventar el món
Procediments:
El taller els permet, de forma original, emotiva i experiencial, recuperar espais oblidats de la seva humanitat i descobrir que és a la vulnerabilitat on resideix la seva capacitat creativa.
Actituds:
Aprendran habilitats narratives i comunicatives per gestionar millor les seves idees, les seves relacions i el seu potencial. A través del joc i la reflexió podran desenvolupar el seu potencial creatiu, i obtenir nous recursos per reinventar el dia de forma alegre i poètica.
Metodologia
Abans:
No és necessària cap preparació prèvia. S’ofereix la possibilitat de mantenir un contacte posterior amb el/la mestre/a o tutor/a que participi en el taller, a manera d’acompanyament o de consulta terapèutica. La intenció és la de poder seguir cultivant una actitud d’autoescolta, de tenir-se en compte i ser conscient de les pròpies necessitats, dins i fora de l’aula.
Durant:
Són activitats de narrativa i creativitat per humanitzar l'experiència que les alumnes viuen a l'aula. A través de dinàmiques, històries, jocs i un espai obert al diàleg i la creativitat, jugarem amb mites i narracions per descobrir qui som més enllà del que ens expliquem de nosaltres mateixes i qui són les nostres companyes i professores.
Aprendran a mirar-se de manera més humana. Darrere de cada història hi ha emocions sense expressar, desitjos que no han pogut veure la llum, i tresors que esperen ser descoberts. Descobriran que són, i que valen, molt més que allò que s'expliquen.
Després:
No.
Recursos
Observacions
El taller es proposa en diferents formats
A. Una sessió de dues hores un cop al mes al llarg del curs.
B. Una sessió de dues hores un cop per semestre.
C. Una única sessió de dues hores.
|