Sessions:
1
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Punt de trobada, Torre de Fornells.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
| MENORS PROTECCIÓ |
Responsable/s
Descripció
L’activitat consisteix en una visita guiada a la Torre de Fornells, seguida d’una activitat complementària per identificar el patrimoni històric que conforma el paisatge del port de Fornells.
Objectius
- Contextualitzar el segle de les dominacions a través de la visita a la torre de defensa costanera. Aprofitarem per complementar aquest apassionant tema amb tots els elements presents en el paisatge.
- Conèixer el conjunt patrimonial i natural del port de Fornells com a testimoni que hem de preservar i que suposa un bé turístic indiscutible.
- Apropar els infants de Menorca a la realitat cultural de l'illa.
- Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos del seu entorn immediat.
Continguts
Conceptes:
El segle de les dominacions; arquitectura defensiva de Menorca al segle XVIII; la dominació anglesa, societat, vida quotidiana, economia...
Procediments:
Explicació adaptada al nivell i interessos del professorat i alumnes; exemplificació de bones pràctiques durant la visita als béns patrimonials i la natura.
Actituds:
Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació. Respecte vers altres societats.
Metodologia
Abans:
La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre el segle XVIII de Menorca, però en cap cas és imprescindible. Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.
Durant:
Ens situem al mirador adjacent a la torre i allà asseguts a uns bancs es farà una breu presentació dels objectius i interès de la visita, a continuació contextualitzem l'inici del segle de les dominacions; el naixement de Fornells i els elements que l'envolten.
Posteriorment, ens centrarem en la visita de torre i tractarem els continguts progressivament. Sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions. Anirem tocant temes socials i de la vida quotidiana que facilitin la connexió amb la història.
Finalment, damunt la plataforma artillera valorarem el paisatge de Fornells que s'ha de preservar així com el respecte cap al patrimoni cultural i natural.
Després:
Recursos
Observacions