118. MYOTRAGUS, LA MASCOTA DEL MUSEU 

Sessions: 1
Observacions: 2 tallers diaris

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: Aula didàctica i espai expositiu del Museu de Menorca.
Màxim per grup: 25

Destinataris

P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària

Responsable/s

MUSEU DE MENORCA  

 

Descripció
Visita a la primera sala on es troba exposat l'esquelet del Myotragus balearicus. El grup se situarà davant la vitrina de l'esquelet del Myotragus i s'explicarà com era el Myotragus i qui va ser la seva descobridora, la Dorothea Bate. S'explicarà com va arribar a Mallorca i Menorca i també com va acabar desapareguent. Molt breument s'explicarà com va localitzar na Dorothea les restes de la cabreta menorquina. S'aniran obrint debats durant el procés d'explicació on els infants faran les seves aportacions.
Per acabar, anirem a la sala didàctica on realitzarem un taller, en el qual reproduirem un esquelet de Myotragus mitjançant recursos plàstics.


Objectius
Donar a conèixer el Myotragus balearicus, una cabreta que vivia a Menorca fa milers d'anys.
Entendre com era Menorca abans de l'arribada dels primers pobladors.
Conèixer el medi natural de Menorca, els animals que existien i com ha canviat amb el temps.
Esbrinar qui era la descobridora del Myotragus, la Dorothea Bate, una important paleontòloga anglesa.
Fomentar la capacitat creativa i artística dels infants, com a instrument d’expressió personal tot consolidant coneixements.


Continguts
Conceptes: Aprendre a ser i actuar de manera autònoma: Progressar en el coneixement i domini del propi cos.
Aprendre a pensar i comunicar: Progressar en la comunicació i expressió ajustada a diferents contextos i situacions de comunicació, per mitjà de diversos llenguatges.
Conviure i habitar el món: Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres.
Respectar l'entorn natural.
Menorca abans de l'arribada de les primeres persones.
Geologia de Menorca.

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Abans: Els mestres podran disposar de materials previs per poder treballar a classe (vídeo, còmics, fotografies) per tal de tenir una primera presa de contacte amb els nostres personatges: na Dorothea i el Myotragus.
Una vegada en el Museu, els alumnes davant la vitrina de l'esquelet del Myotragus escoltaran la informació que introdueix la monitora.

Durant: Durant: Els alumnes amb l'ajuda de la monitora resoldran dubtes a partir d'un seguit de preguntes: Quines diferències hi ha entre el Myotragus i una cabreta de l'actualitat? Qui era Dorothea Bate? Com vivien els talaiòtics?
Després: Després: Els alumnes, individualment o per parelles en funció del grup d'edat, hauran de reproduir l'esquelet del Myotragus.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Diferents tipus de pasta (macarrons, spaghettis, galets,...) 
Suport de cartró, cola blanca, llapis, pots de cola, pinzells 


Observacions

Dossier opcional pel professorat amb unes guies didàctiques, propostes i recursos per introduir el tema tractat al taller.