30. SALUT I VALORS A TRAVÉS DEL FUTBOL SALA
Sessions:
3
Observacions:
Durada:
60
Observacions Durada:
Lloc:
Aula apolivalent, gimnàs o pista esportiva del centre segons disponibilitat
Màxim per grup:
30
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| famílies |
| Professorat |
Responsable/s
| FUTBOL SALA ATLETICO MERCADAL | | |
Descripció
Taller participatiu destinat a fomentar la pràctica esportiva saludable i els valors socials entre infants i joves. S’introdueixen conceptes de salut física i emocional, treball en equip, respecte, inclusió i hàbits de vida saludables a través de dinàmiques pràctiques de futbol sala.
Objectius
- Promoure la salut física i emocional mitjançant l’esport.
- Desenvolupar habilitats socials com el treball en equip, la comunicació i el respecte.
- Fomentar hàbits saludables i responsabilitat personal en la vida quotidiana.
- Impulsar la inclusió i la igualtat dins de les activitats esportives.
Continguts
Conceptes:
Salut física i emocional, hàbits saludables, valors socials (respecte,
inclusió, igualtat), treball en equip.
Procediments:
Dinàmiques de grup, activitats pràctiques de futbol sala, discussions
guiades sobre valors i salut.
Actituds:
Col·laboració, respecte, responsabilitat, inclusió i compromís amb la salut i el benestar.
Metodologia
Abans:
No calen activitats prèvies. El monitor avaluarà el nivell de la classe amb el 1r exercici d’escalfament. Amb aquest coneixement el monitor durà a terme la sessió preparada, dificultant o facilitant les normatives de les activitats que l’estructuren
Durant:
Activitats pròpies del futbol sala.
La sessió es conforma per un escalfament global orientat a la conducció + un joc analític de conducció amb variants competitives + un joc analític de passades i controls + un joc global de passades i controls + partit amb normes de desenvolupament i de posicionament tàctic + tornada a la calma.
Si el curs/categoria dels alumnes és baix, la sessió s’adaptarà a exercicis analítics de control i conducció, com circuits tècnics, dos jocs globals on es fomenti la participació de tots els alumnes i un partit final amb una tornada a la calma.
Després:
Una vegada acabat el taller, es poden fer sessions de seguiment sobre valors i hàbits saludables, integració dels aprenentatges en classes d’educació física o tutoria.
Recursos
Observacions
PERSONAL TÈCNIC
- David Sánchez Millán, Monitor d'activitats de lleure infantil i juvenil, Graduat en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, Màster en Formació del Professorat de Secundària Obligatòria i Batxillerat.
- Francesca Barceló Bosch, Grau mitjà CAFEM, Grau Superior d’Integració Social, Grau universitari de Pedagogia.
|