30. SALUT I VALORS A TRAVÉS DEL FUTBOL SALA 

Sessions: 3
Observacions:

Durada: 60
Observacions Durada:

Lloc: Aula apolivalent, gimnàs o pista esportiva del centre segons disponibilitat
Màxim per grup: 30

Destinataris

P3 educació infantil
P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
famílies
Professorat

Responsable/s

FUTBOL SALA ATLETICO MERCADAL  

 

Descripció
Taller participatiu destinat a fomentar la pràctica esportiva saludable i els valors socials entre infants i joves. S’introdueixen conceptes de salut física i emocional, treball en equip, respecte, inclusió i hàbits de vida saludables a través de dinàmiques pràctiques de futbol sala.

Objectius
- Promoure la salut física i emocional mitjançant l’esport.
- Desenvolupar habilitats socials com el treball en equip, la comunicació i el respecte.
- Fomentar hàbits saludables i responsabilitat personal en la vida quotidiana.
- Impulsar la inclusió i la igualtat dins de les activitats esportives.


Continguts
Conceptes: Salut física i emocional, hàbits saludables, valors socials (respecte,
inclusió, igualtat), treball en equip.

Procediments: Dinàmiques de grup, activitats pràctiques de futbol sala, discussions
guiades sobre valors i salut.

Actituds: Col·laboració, respecte, responsabilitat, inclusió i compromís amb la salut i el benestar.

Metodologia
Abans: No calen activitats prèvies. El monitor avaluarà el nivell de la classe amb el 1r exercici d’escalfament. Amb aquest coneixement el monitor durà a terme la sessió preparada, dificultant o facilitant les normatives de les activitats que l’estructuren
Durant: Activitats pròpies del futbol sala.
La sessió es conforma per un escalfament global orientat a la conducció + un joc analític de conducció amb variants competitives + un joc analític de passades i controls + un joc global de passades i controls + partit amb normes de desenvolupament i de posicionament tàctic + tornada a la calma.
Si el curs/categoria dels alumnes és baix, la sessió s’adaptarà a exercicis analítics de control i conducció, com circuits tècnics, dos jocs globals on es fomenti la participació de tots els alumnes i un partit final amb una tornada a la calma.

Després: Una vegada acabat el taller, es poden fer sessions de seguiment sobre valors i hàbits saludables, integració dels aprenentatges en classes d’educació física o tutoria.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo 
Qúestionaris, Diptics/trípics i altres publicacions 
Ordinador 
Projector - canó 
Balones,petos y todo lo necesario para realizar la actividad 
Pista de futbol sala hinchable si el centro no disponde de pista de fútbol sala 


Observacions

PERSONAL TÈCNIC
- David Sánchez Millán, Monitor d'activitats de lleure infantil i juvenil, Graduat en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, Màster en Formació del Professorat de Secundària Obligatòria i Batxillerat.
- Francesca Barceló Bosch, Grau mitjà CAFEM, Grau Superior d’Integració Social, Grau universitari de Pedagogia.