166. POBLAT TALAIÒTIC DE TREPUCÓ 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: Punt de trobada, pàrquing del jaciment.
Màxim per grup: 30

Destinataris

P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

GODARD GEORGES CHRISTOPHE  

 

Descripció
Ens situem a l'inici del poblat, allà es farà una breu presentació dels objectius i itinerari de la visita, a continuació contextualitzem l'entorn natural i un breu resum de la Prehistòria de Menorca (eix cronològic).
En el transcurs de la visita, farem un recorregut amb aturades per contemplar i conèixer els elements més característics (hipogeu, cercles, talaiots, recinte de taula), sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos, respostes a hipòtesis o opinions.


Objectius
- Apropar als infants a la Menorca Talaiòtica mitjançant la visita a un dels poblats més importants, descobrint aquells elements més característics d'aquesta cultura tan singular.
- Aprendre conceptes històrics mitjançant la manipulació i l'observació, des d'una perspectiva arqueològica.
- Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos naturals i patrimonials del seu entorn immediat.


Continguts
Conceptes: Contextualització del poblat mitjançant l'assimilació de la Prehistòria de Menorca, concretament el període talaiòtic inicial i final (s.XII - 123 ANE) així com les relacions entre els pobladors i les cultures externes del Mediterrani, fenicis i romans.
Com vivien els talaiòtics (indumentària, alimentació, ceràmica, ramaderia, agricultura, defensa, etc...).

Procediments: Visita dinàmica, buscant que el discurs no sigui unidireccional, els alumnes deuen anar qüestionant-se els diversos temes que es vagin tocant.
Actituds: - Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres societats, religions i creences.
- Coneixement dels nostres propis recursos i valorar-los.


Metodologia
Abans: La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la Menorca talaiòtica, però en cap cas és imprescindible.
Durant: Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després: Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.

Recursos



Observacions