Sessions:
1
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Punt de trobada, pàrquing del jaciment.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| GODARD GEORGES CHRISTOPHE | | |
Descripció
Ens situem a l'inici del poblat, allà es farà una breu presentació dels objectius i itinerari de la visita, a continuació contextualitzem l'entorn natural i un breu resum de la Prehistòria de Menorca (eix cronològic).
En el transcurs de la visita, farem un recorregut amb aturades per contemplar i conèixer els elements més característics (hipogeu, cercles, talaiots, recinte de taula), sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos, respostes a hipòtesis o opinions.
Objectius
- Apropar als infants a la Menorca Talaiòtica mitjançant la visita a un dels poblats més importants, descobrint aquells elements més característics d'aquesta cultura tan singular.
- Aprendre conceptes històrics mitjançant la manipulació i l'observació, des d'una perspectiva arqueològica.
- Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos naturals i patrimonials del seu entorn immediat.
Continguts
Conceptes:
Contextualització del poblat mitjançant l'assimilació de la Prehistòria de Menorca, concretament el període talaiòtic inicial i final (s.XII - 123 ANE) així com les relacions entre els pobladors i les cultures externes del Mediterrani, fenicis i romans.
Com vivien els talaiòtics (indumentària, alimentació, ceràmica, ramaderia, agricultura, defensa, etc...).
Procediments:
Visita dinàmica, buscant que el discurs no sigui unidireccional, els alumnes deuen anar qüestionant-se els diversos temes que es vagin tocant.
Actituds:
- Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres societats, religions i creences.
- Coneixement dels nostres propis recursos i valorar-los.
Metodologia
Abans:
La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la Menorca talaiòtica, però en cap cas és imprescindible.
Durant:
Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després:
Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.
Recursos
Observacions