164. POBLAT TALAIÒTIC DE SON CATLAR
Sessions:
1
Observacions:
Durada:
150
Observacions Durada:
Lloc:
Punt de trobada, pàrquing Son Catlar.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| GODARD GEORGES CHRISTOPHE | | |
Descripció
Ens situem a l'inici del poblat i veurem l'accés a un hipogeu d'enterrament. Allà es farà una breu presentació dels objectius i itinerari de la visita, a continuació contextualitzem l'entorn natural i Prehistòria de Menorca (eix cronològic) així com alguns elements de món funeraris.
Posteriorment, iniciam la visita al poblat, farem un recorregut amb aturades per contemplar i conèixer els elements més característics (muralla, talaiots, bastions, porta d'accés, cercle, sala hipòstila, recinte de taula, garites de les muralles), sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
Finalment, tornarem al punt d'inici, allà abordarem l'explicació de la figura dels foners talaiòtics i això ho complementem amb una demostració real de tir amb fona.
Objectius
- Apropar als infants a la Menorca Talaiòtica mitjançant la visita a un dels poblats més importants, descobrint aquells elements més característics d'aquesta cultura tan singular.
- Aprendre conceptes històrics mitjançant la manipulació i l'observació, des d'una perspectiva arqueològica.
- Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos naturals i patrimonials del seu entorn immediat.
Continguts
Conceptes:
Contextualització del poblat mitjançant l'assimilació de la Prehistòria de Menorca, concretament el període talaiòtic inicial i final (s.XII - 123 ANE) així com les relacions entre els pobladors i les cultures externes del Mediterrani, fenicis i romans.
Com vivien els talaiòtics (agricultura, ramaderia, indumentària, ceràmica, bestiar, guerra, etc.).
Procediments:
Visita dinàmica, buscant que el discurs no sigui unidireccional, els alumnes deuen anar qüestionant-se els diversos temes que es vagin tocant.
Actituds:
- Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres societats, religions i creences.
- Coneixement dels nostres propis recursos i valorar-los.
Metodologia
Abans:
La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la Menorca talaiòtica, però en cap cas és imprescindible.
Durant:
Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després:
Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.
Recursos
Observacions
|