159. NECRÒPOLIS DE CALA MORELL 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: Punt de trobada, camí d'accés al jaciment, Urbanització de Cala Morell.
Màxim per grup: 30

Destinataris

P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

GODARD GEORGES CHRISTOPHE  

 

Descripció
Ens situem al costat del cartell informatiu i allà es farà una breu presentació dels objectius i itinerari de la visit. A continuació, contextualitzem l'entorn natural i la Prehistòria de Menorca, així com alguns elements funeraris que veurem a continuació.
Posteriorment, iniciam la visita al conjunt funerari, visitarem les coves més emblemàtiques i d'accés amb seguretat. Al llarg de la visita anirem donant resposta a preguntes com per exemple: Com vam fer els hipogeus? Per què ho van fer? Com era l'aspecte en el seu moment d'ús? Qui eren aquells que van ser inhumats? Quins rituals funeraris coneixem? Sempre se cercarà la interacció amb els alumnes, preguntant pels seus interessos, opinions i respostes.
Finalment, contemplarem des d'enfora el poblat costaner del Coll de Cala Morell, interessantíssim poblat de navetes que un altre dia podrien visitar els alumnes per lliure amb sa família.


Objectius
Apropar als infants a la Menorca Talaiòtica mitjançant la visita de la necròpolis més monumental i accessible d'aquesta cultura tan singular.
Aprendre conceptes històrics mitjançant la manipulació i l'observació, des d'una perspectiva arqueològica.
Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos naturals i patrimonials del seu entorn immediat.


Continguts
Conceptes: Contextualització de la necròpolis mitjançant l'assimilació de conceptes bàsics de la Prehistòria de Menorca.
El món funerari dels talaiòtics (arquitectura, creences, aixovars, rituals), hipogeus i altres construccions.
Ciència arqueològica i antropologia com a font de coneixements.

Procediments: Visita dinàmica, buscant que el discurs no sigui unidireccional. Els alumnes han d'anar qüestionant-se els diversos temes que es vagin tocant.
Actituds: - Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres societats, religions i creences.
- Coneixement dels nostres propis recursos i valorar-los.


Metodologia
Abans: La visita resulta t més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la Menorca talaiòtica, però en cap cas és imprescindible.
Durant: Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, tenint en compte l'edat dels participants.
Després: Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.

Recursos



Observacions