Sessions:
1
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Pàrquing Naveta des Tudons. Al km 40 de la carretera de Maó a Ciutadella.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| GODARD GEORGES CHRISTOPHE | | |
Descripció
Ens situem a l'inici del camí de la naveta i veurem a uns 150 metres l'accés a un hipogeu d'enterrament. Es farà una breu presentació dels objectius i itinerari de la visita, a continuació contextualitzarem l''entorn natural i la Prehistòria de Menorca (eix cronològic), així com alguns elements de món funeraris respecte a l'hipogeu.
Posteriorment, iniciarem la visita a la naveta. Primer aprofitarem els recursos visuals del cartell informatiu del jaciment. Després asseguts davant la naveta abordarem tots els continguts, sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
Finalment, recordarem la llegenda de sa Naveta des Tudons i valorarem la importància del folklore com a uns dels elements clau de la tradició oral.
Objectius
- Apropar als infants a la Menorca Talaiòtica mitjançant la visita del monument més emblemàtic d'aquesta cultura tan singular.
- Aprendre conceptes històrics mitjançant la manipulació i l'observació, des d'una perspectiva arqueològica.
- Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos naturals i patrimonials del seu entorn immediat.
Continguts
Conceptes:
Contextualització de la naveta mitjançant l'assimilació de conceptes bàsics de la Prehistòria de Menorca, concretament el període talaiòtic inicial (1200 - 550 ane).
El món funerari dels talaiòtics (arquitectura, creences, aixovars, rituals) a les navetes i a altres construccions.
La ciència arqueològica i l'antropologia com a font de coneixements.
Procediments:
Visita dinàmica, buscant que el discurs no sigui unidireccional, els alumnes han d'anar qüestionant-se els diversos temes que es vagin tocant.
Actituds:
- Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres societats, religions i creences.
- Coneixement dels nostres propis recursos i valorarlos.
Metodologia
Abans:
La visita resulta més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la Menorca talaiòtica, però en cap cas és imprescindible.
Durant:
Es farà ús d'una metodologia activa i participativa, combinada amb explicacions magistrals, tenint en compte l'edat dels participants.
Després:
Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.
Recursos
Observacions