158. NAVETA DES TUDONS 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: Pàrquing Naveta des Tudons. Al km 40 de la carretera de Maó a Ciutadella.
Màxim per grup: 30

Destinataris

P3 educació infantil
P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

GODARD GEORGES CHRISTOPHE  

 

Descripció
Ens situem a l'inici del camí de la naveta i veurem a uns 150 metres l'accés a un hipogeu d'enterrament. Es farà una breu presentació dels objectius i itinerari de la visita, a continuació contextualitzarem l''entorn natural i la Prehistòria de Menorca (eix cronològic), així com alguns elements de món funeraris respecte a l'hipogeu.
Posteriorment, iniciarem la visita a la naveta. Primer aprofitarem els recursos visuals del cartell informatiu del jaciment. Després asseguts davant la naveta abordarem tots els continguts, sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
Finalment, recordarem la llegenda de sa Naveta des Tudons i valorarem la importància del folklore com a uns dels elements clau de la tradició oral.


Objectius
- Apropar als infants a la Menorca Talaiòtica mitjançant la visita del monument més emblemàtic d'aquesta cultura tan singular.
- Aprendre conceptes històrics mitjançant la manipulació i l'observació, des d'una perspectiva arqueològica.
- Facilitar que els centres educatius coneguin i utilitzin les possibilitats educatives que ofereixen els recursos naturals i patrimonials del seu entorn immediat.


Continguts
Conceptes: Contextualització de la naveta mitjançant l'assimilació de conceptes bàsics de la Prehistòria de Menorca, concretament el període talaiòtic inicial (1200 - 550 ane).
El món funerari dels talaiòtics (arquitectura, creences, aixovars, rituals) a les navetes i a altres construccions.
La ciència arqueològica i l'antropologia com a font de coneixements.

Procediments: Visita dinàmica, buscant que el discurs no sigui unidireccional, els alumnes han d'anar qüestionant-se els diversos temes que es vagin tocant.
Actituds: - Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres societats, religions i creences.
- Coneixement dels nostres propis recursos i valorarlos.


Metodologia
Abans: La visita resulta més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la Menorca talaiòtica, però en cap cas és imprescindible.
Durant: Es farà ús d'una metodologia activa i participativa, combinada amb explicacions magistrals, tenint en compte l'edat dels participants.
Després: Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.

Recursos



Observacions