135. BASÍLICA PALEOCRISTIANA DE SON BOU 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: Punt de trobada, basílica de Son Bou (Alaior)
Màxim per grup: 30

Destinataris

3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

GODARD GEORGES CHRISTOPHE  

 

Descripció
Després d'una breu presentació dels objectius i interès de la visita ens situem darrere de la basílica. D'una manera dinàmica el guia explicarà que sabem de la necròpolis talaiòtica situada en el penya-segat. Sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
A continuació ens centrem en la visita de la basílica i tractem els temes progressivament, envoltant el recinte i destacant aquells elements més singulars.
Seguidament, ens traslladem a uns escassos 150 metres, on trobarem un petit conjunt arquitectònic relacionat amb el complex monacal. Situats enfront de la mar aprofitem per a parlar respecte al mite de la ciutat submergida.
Finalment, conversarem respecte al turisme i el seu impacte en el paisatge.


Objectius
- Visitar de la basílica paleocristiana de Son Bou complementada amb la contemplació d'altres elements de l'entorn.
- Entendre com les cultures del talaiòtic final, romana i posteriorment cristiana construeixen estructures que reivindiquen les seves creences.
- Identificar les claus del naixement i expansió del cristianisme a l'antiguitat i a l'Alta Edat Mitjana.


Continguts
Conceptes: El món funerari talaiòtic (necròpolis, penyal de Son Bou); Cristianisme i relació amb el món romà (Basílica); el moviment monacal a l'Alta Edat Mitjana i les Illes Balears (Basílica); arquitectura Paleocristiana (Basílica); el mite de la ciutat submergida de Son Bou (Platja); el paisatge natural de Son Bou i el boom turístic (paisatge).
Procediments: Explicació adaptada al nivell i interessos del professorat i alumnes. Exemplificació de bones pràctiques durant la visita als béns patrimonials i la natura.
Actituds: - Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres religions i creences.
- Coneixement i valor dels nostres propis recursos.


Metodologia
Abans: La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la prehistòria, història antiga i Medieval de Menorca, però en cap cas és imprescindible.
Durant: Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després: Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.

Recursos



Observacions