Sessions:
1
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Punt de trobada, basílica de Son Bou (Alaior)
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| GODARD GEORGES CHRISTOPHE | | |
Descripció
Després d'una breu presentació dels objectius i interès de la visita ens situem darrere de la basílica. D'una manera dinàmica el guia explicarà que sabem de la necròpolis talaiòtica situada en el penya-segat. Sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
A continuació ens centrem en la visita de la basílica i tractem els temes progressivament, envoltant el recinte i destacant aquells elements més singulars.
Seguidament, ens traslladem a uns escassos 150 metres, on trobarem un petit conjunt arquitectònic relacionat amb el complex monacal. Situats enfront de la mar aprofitem per a parlar respecte al mite de la ciutat submergida.
Finalment, conversarem respecte al turisme i el seu impacte en el paisatge.
Objectius
- Visitar de la basílica paleocristiana de Son Bou complementada amb la contemplació d'altres elements de l'entorn.
- Entendre com les cultures del talaiòtic final, romana i posteriorment cristiana construeixen estructures que reivindiquen les seves creences.
- Identificar les claus del naixement i expansió del cristianisme a l'antiguitat i a l'Alta Edat Mitjana.
Continguts
Conceptes:
El món funerari talaiòtic (necròpolis, penyal de Son Bou); Cristianisme i relació amb el món romà (Basílica); el moviment monacal a l'Alta Edat Mitjana i les Illes Balears (Basílica); arquitectura Paleocristiana (Basílica); el mite de la ciutat submergida de Son Bou (Platja); el paisatge natural de Son Bou i el boom turístic (paisatge).
Procediments:
Explicació adaptada al nivell i interessos del professorat i alumnes. Exemplificació de bones pràctiques durant la visita als béns patrimonials i la natura.
Actituds:
- Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres religions i creences.
- Coneixement i valor dels nostres propis recursos.
Metodologia
Abans:
La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la prehistòria, història antiga i Medieval de Menorca, però en cap cas és imprescindible.
Durant:
Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després:
Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.
Recursos
Observacions