Sessions:
1
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Punt de trobada, basílica des Fornàs de Torelló (Maó). Camí de Torelló, Maó.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| GODARD GEORGES CHRISTOPHE | | |
Descripció
Després d'una breu presentació dels objectius i interès de la visita ens situem davant del cartell informatiu de la basílica aprofitant el recurs reconstructiu. A continuació ens centrem en la visita de la basílica i tractarem els temes progressivament, envoltant el recinte i destacant aquells elements més singulars. Sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
A continuació asseguts a les escales valorarem la feina que va dur a terme Maria Lluïsa Serra Belabre com a referent del segle XX vers l'estudi i difusió de la història i l'arqueologia de Menorca.
Seguidament, ens traslladem a l'esplana de l'accés per contemplar a uns escassos 150 metres un dels talaiots del poblat talaiòtic de Torelló.
Finalment, relacionarem el paisatge agrari i natural de Menorca amb la història dels pobladors.
Objectius
- Visitar de la basílica paleocristiana de Fornàs de Torelló complementada amb la contemplació d'altres elements de l'entorn.
- Entendre com les cultures del talaiòtic final, romana i posteriorment cristiana construeixen estructures que reivindiquen les seves creences.
- L'art paleocristià: mosaics, simbologia, relíquies, arqueologia.
- Identificar les claus del naixement i expansió del cristianisme a l'antiguitat i a l'Alta Edat Mitjana.
- Reconèixer el valor patrimonial natural i cultural insular com a paisatge que combina passat, present i futur.
Continguts
Conceptes:
El cristianisme i la relació amb el món romà; el moviment monacal a l'Alta Edat Mitjana i les Illes Balears; arquitectura Paleocristiana; els mosaics romans i l'arqueologia.
Procediments:
Explicació adaptada al nivell i interessos del professorat i alumnes. Exemplificació de bones pràctiques durant la visita als béns patrimonials i la natura.
Actituds:
- Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres religions i creences.
- Coneixement i valor dels nostres propis recursos.
Metodologia
Abans:
La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la prehistòria, història antiga i Medieval de Menorca, però en cap cas és imprescindible.
Durant:
Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després:
Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.
Recursos
Observacions
El certificat de delictes sexuals pels estrangers tarda uns 20 dies a emetre's, he adjuntat el document de sol·licitud i quan el tingui el faré arribar.