136. BASÍLICA PALEOCRISTIANA DES FORNÀS DE TORELLÓ 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: Punt de trobada, basílica des Fornàs de Torelló (Maó). Camí de Torelló, Maó.
Màxim per grup: 30

Destinataris

3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

GODARD GEORGES CHRISTOPHE  

 

Descripció
Després d'una breu presentació dels objectius i interès de la visita ens situem davant del cartell informatiu de la basílica aprofitant el recurs reconstructiu. A continuació ens centrem en la visita de la basílica i tractarem els temes progressivament, envoltant el recinte i destacant aquells elements més singulars. Sempre es buscarà la interacció amb els alumnes preguntant pels seus interessos o opinions.
A continuació asseguts a les escales valorarem la feina que va dur a terme Maria Lluïsa Serra Belabre com a referent del segle XX vers l'estudi i difusió de la història i l'arqueologia de Menorca.
Seguidament, ens traslladem a l'esplana de l'accés per contemplar a uns escassos 150 metres un dels talaiots del poblat talaiòtic de Torelló.
Finalment, relacionarem el paisatge agrari i natural de Menorca amb la història dels pobladors.


Objectius
- Visitar de la basílica paleocristiana de Fornàs de Torelló complementada amb la contemplació d'altres elements de l'entorn.
- Entendre com les cultures del talaiòtic final, romana i posteriorment cristiana construeixen estructures que reivindiquen les seves creences.
- L'art paleocristià: mosaics, simbologia, relíquies, arqueologia.
- Identificar les claus del naixement i expansió del cristianisme a l'antiguitat i a l'Alta Edat Mitjana.
- Reconèixer el valor patrimonial natural i cultural insular com a paisatge que combina passat, present i futur.


Continguts
Conceptes: El cristianisme i la relació amb el món romà; el moviment monacal a l'Alta Edat Mitjana i les Illes Balears; arquitectura Paleocristiana; els mosaics romans i l'arqueologia.
Procediments: Explicació adaptada al nivell i interessos del professorat i alumnes. Exemplificació de bones pràctiques durant la visita als béns patrimonials i la natura.
Actituds: - Respecte vers els valors culturals i patrimonials de l'illa i la seva conservació.
- Respecte vers altres religions i creences.
- Coneixement i valor dels nostres propis recursos.


Metodologia
Abans: La visita resulta probablement més profitosa si els alumnes tenen coneixements bàsics sobre la prehistòria, història antiga i Medieval de Menorca, però en cap cas és imprescindible.
Durant: Es farà ús d'una metodologia activa i participativa combinada amb explicacions magistrals, i tenint en compte l'edat dels participants.
Després: Aquesta visita pot ser l'inici per a posteriorment ampliar els coneixements amb major interès, o completar els ja adquirits.

Recursos



Observacions

El certificat de delictes sexuals pels estrangers tarda uns 20 dies a emetre's, he adjuntat el document de sol·licitud i quan el tingui el faré arribar.