165. POBLAT TALAIÒTIC DE TORRE D'EN GALMÉS
Sessions:
1
Observacions:
Durada:
150
Observacions Durada:
Lloc:
Poblat talaiòtic de Torre d’en Galmés, Alaior. Punt de trobada:aparcament jaciment
Màxim per grup:
30
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
| MENORS PROTECCIÓ |
Responsable/s
Descripció
La visita al poblat talaiòtic de Torre d’en Galmés (Alaior) ens permet conèixer de primera mà un dels jaciments prehistòrics més grans i rellevants de Menorca. A través d’un recorregut guiat i participatiu, l’alumnat descobrirà com vivien els talaiòtics: les seves cases, els espais comunitaris, els objectes d’ús quotidià i les seves creences. La visita es complementa amb la mostra de rèpliques de materials arqueològics i una demostració/pràctica de tir amb fona, per entendre millor el paper dels foners balears a l’antiguitat.
Objectius
- Apropar l’alumnat a la cultura talaiòtica i al patrimoni històric de Menorca.
- Comprendre com era la vida quotidiana dels pobladors (alimentació, habitatge, eines, rituals, defensa…).
- Valorar el patrimoni cultural i natural com a recurs educatiu, social i turístic.
- Desenvolupar curiositat i respecte cap a altres formes de vida i cultures.
- Reconèixer la importància de l’arqueologia com a ciència per entendre el passat.
Continguts
Conceptes:
Prehistòria de Menorca, elements arquitectònics i funcionals del poblat (talaiots, recinte de taula, hipogeus, cercles, muralles, sistemes de recollida d’aigua), relacions entre els pobladors de Menorca i altres cultures mediterrànies (fenicis, romans), la figura del foner balear i el seu paper històric.
Procediments:
Visita guiada amb recorregut per les diferents estructures del jaciment, observació i anàlisi d’elements patrimonials, experimentació amb rèpliques d’objectes talaiòtics i demostració/pràctica de tir en fona, dinàmica participativa amb preguntes i hipòtesis.
Actituds:
Respecte i cura del patrimoni cultural i natural, interès i curiositat per comprendre altres formes de vida, valoració del treball científic i de la recerca arqueològica, esperit crític i reflexió sobre el passat i la seva influència en el present i futur.
Metodologia
Abans:
No és necessària preparació prèvia per part del grup. Encara que pot ser positiu que el professorat introdueixi a l’aula conceptes bàsics de la Prehistòria de Menorca i la cultura talaiòtica.
Encara que no és imprescindible, el professorat pot introduir a l’aula conceptes bàsics de la Prehistòria de Menorca i la cultura talaiòtica.
Durant:
La visita es desenvolupa de manera dinàmica i participativa: breu presentació inicial, recorregut amb aturades explicatives i observació d’elements arquitectònics i naturals (complement: mostra de rèpliques de materials i demostració i pràctica de tir en fona). Es fomenta en tot moment la interacció amb l’alumnat a partir de preguntes, hipòtesis i comentaris.
Després:
Després de la visita es poden fer activitats de continuïtat a l’aula (debats, treballs de recerca, murals, línies del temps, maquetes…) per reforçar els coneixements adquirits i establir vincles amb altres matèries (història, art, ciències socials, llengües…).
Recursos
Observacions
|