Sessions:
2
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
Aula
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 6è educació primària |
| 3r ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
Responsable/s
| VILLALONGA SINTES ANNA ISABEL | | |
Descripció
L'activitat consisteix en un taller a la pròpia classe en el qual s'aprendran les nocions bàsiques de la glosa menorquina i del vers improvisat.
Objectius
- Conèixer la glosa menorquina com a part del patrimoni cultural immaterial de l'illa.
- Aprendre d'una forma lúdica diversos conceptes de la poesia (mètrica, estructura, rima).
- Aprendre les nocions bàsiques per crear gloses de forma improvisada.
- Donar valor al diàleg i al respecte en el missatge.
- Fomentar l'esperit crític de l'alumnat.
Continguts
Conceptes:
- Conceptes bàsics i estructurals de la glosa menorquina: mètrica, rima, estructura, melodia..
- Conceptes culturals de la glosa menorquina
- Conceptes bàsics de la creació poètica
Procediments:
- Coneixement de què és la glosa i la seva història.
- Pràctica de totes les parts necessàries per fer una glosa
- Creació de gloses per part de l'alumnat
Actituds:
Es treballa l'actitud irònica i crítica de les coses per transformar-les amb un missatge poètic.
Metodologia
Abans:
Es necessita tenir una noció mínima de la poesia.
Durant:
La metodologia del taller es realitza prenent com a base el joc.
A partir de diversos jocs s'interioritzen d'una forma inconscient algunes tècniques de mètrica, rima i ritme necessaris per ala creació poètica.
A partir de jocs, es treballa la creació poètica, partint de la pròpia confecció de la idea o el missatge i la seva configuració dins l'estructura.
Després:
Una vegada treballat el concepte, es facilita al professorat, dins el marc del contingut curricular propi, la introducció o aprofundiment teòric d'aspectes més formals de la poesia, o el desenvolupament i creació d'idees, conceptes i esperit crític.
Recursos
Observacions