45. ENS INICIEM EN EL MÓN DE L'ALIMENTACIÓ SALUDABLE 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: El taller es farà dins l’aula. Es necesitarà ordinador amb projector, taules i cadires.
Màxim per grup: 25

Destinataris

P3 educació infantil
P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària

Responsable/s

MERCADAL ORFILA MARTA  

 

Descripció
Es realitzaran tres activitats adaptades a l’edat del grup per familiaritzar-se amb les fruites i verdures, així com aprendre nocions bàsiques per elaborar un plat saludable.

Objectius
- Conèixer i familiaritzar-se amb els gustos i textures de diferents tipus d’aliments.
- Aprendre sobre la importància de menjar diferents vegetals de diferents tipus i colors.
- Divertir-se preparant i menjant plats nutritius.


Continguts
Conceptes: Plat de Harvard
Grups d’aliments
Alimentació saludable

Procediments: Cuina bàsica
Jocs educatius
Explicació teòrica

Actituds:

Metodologia
Abans: Abans de la sessió seria convenient que els alumnes d’educació infantil coneguin els colors de l’arc de Sant Martí.
S’haurà d’emplenar un formulari signat pels pares per recollir intoleràncies, al·lèrgies o altres restriccions alimentàries.
Prèviament a l’activitat es demanarà a les famílies que el dia de l’activitat els alumnes portin la seva carmanyola.

Durant: En primer lloc, es farà una presentació de qui soc, a què em dedico, s’explicaran les activitats que es faran durant el taller i es formaran els grups de feina.

Durant el taller es duran a terme 3 activitats:
- Activitat 1. Joc interactiu per endinsar-se en els continguts del taller.
- Activitat 2. Explorar els vegetals amb els sentits o joc en grup per aprendre grups d’aliments i freqüències de consum recomanades pels més grans.
- Activitat 3. Es prepararà una recepta.
Després de la sessió es farà un petit debat per exposar les idees finals i opinions i es podran menjar i/o emportar el que hagin preparat.

Després: Com activitat de continuació es demanarà als alumnes que facin un plat a casa o a l’escola que tingui les característiques del plat que s’hagi treballat al taller. Hauran de fer una fotografia de la recepta per comentar-la entre els companys i/o pujar-la a una plataforma a la qual participaran totes les escoles.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo 
Qúestionaris, Diptics/trípics i altres publicacions 
Ordinador 
Projector - canó 
Aliments 
Jocs i altres materials de cuina 


Observacions