Sessions:
1
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
El taller es farà dins l’aula. Es necesitarà ordinador amb projector, taules i cadires.
Màxim per grup:
25
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
Responsable/s
Descripció
Es realitzaran tres activitats adaptades a l’edat del grup per familiaritzar-se amb les fruites i verdures, així com aprendre nocions bàsiques per elaborar un plat saludable.
Objectius
- Conèixer i familiaritzar-se amb els gustos i textures de diferents tipus d’aliments.
- Aprendre sobre la importància de menjar diferents vegetals de diferents tipus i colors.
- Divertir-se preparant i menjant plats nutritius.
Continguts
Conceptes:
Plat de Harvard
Grups d’aliments
Alimentació saludable
Procediments:
Cuina bàsica
Jocs educatius
Explicació teòrica
Actituds:
Metodologia
Abans:
Abans de la sessió seria convenient que els alumnes d’educació infantil coneguin els colors de l’arc de Sant Martí.
S’haurà d’emplenar un formulari signat pels pares per recollir intoleràncies, al·lèrgies o altres restriccions alimentàries.
Prèviament a l’activitat es demanarà a les famílies que el dia de l’activitat els alumnes portin la seva carmanyola.
Durant:
En primer lloc, es farà una presentació de qui soc, a què em dedico, s’explicaran les activitats que es faran durant el taller i es formaran els grups de feina.
Durant el taller es duran a terme 3 activitats:
- Activitat 1. Joc interactiu per endinsar-se en els continguts del taller.
- Activitat 2. Explorar els vegetals amb els sentits o joc en grup per aprendre grups d’aliments i freqüències de consum recomanades pels més grans.
- Activitat 3. Es prepararà una recepta.
Després de la sessió es farà un petit debat per exposar les idees finals i opinions i es podran menjar i/o emportar el que hagin preparat.
Després:
Com activitat de continuació es demanarà als alumnes que facin un plat a casa o a l’escola que tingui les característiques del plat que s’hagi treballat al taller. Hauran de fer una fotografia de la recepta per comentar-la entre els companys i/o pujar-la a una plataforma a la qual participaran totes les escoles.
Recursos
Observacions