Sessions:
1
Observacions:
Durada:
60
Observacions Durada:
Més 45'min. per muntar i 45'min. per desmuntar.
Lloc:
Espai ampli, amb un lloc lliure de taules per muntar un titeller i un espai amb foscor per projectar
Màxim per grup:
25
Destinataris
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
Responsable/s
Descripció
L'activitat consistirà en un conte on a través d'un corb marí i un llimac de la mar donaran a conèixer els tresors de la mar tot endinsant-se en una aventura, al voltant de l'illa de Menorca, per descobrir el significat de les seves anelles i si són o no part d'un tresor amagat.
Objectius
- Conèixer alguns animals que viuen a la mar de Menorca.
- Valorar l'entorn marí i ser respectuós amb els elements naturals.
- Descobrir els diferents hàbitats de la mar de Menorca.
- Descobrir algunes de les amenaces que pateix la mar i els seus habitants.
- Incentivar l'hàbit d'observació en l'entorn natural.
- Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
Continguts
Conceptes:
- Animals marins que viuen a Menorca.
- Els hàbitats dels animals marins.
- Principals amenaces de la mar i la importància de la seva conservació.
Procediments:
Els alumnes/as descobriran, a través d'una història narrada (un contacontes), alguns animals marins i els seus hàbitats així com el sentit, la tasca tan important que desenvolupen els éssers vius en el fons marí i d'aquesta manera conscienciar amb el fet de respectar de l'entorn.
Actituds:
- Actitud per reconèixer els animals marins.
- Actitud d'explorar, observar, descobrir i reflexionar.
- Coneixement, respecte i estima pels éssers virus.
- Actitud de reflexió davant de les nostres accions en l'entorn natural.
Metodologia
Abans:
Durant:
Durant el desenvolupament de l'activitat s'explicaran els conceptes bàsics, però sí que es recomana que els alumnes hagin tractat els animals que viuen a Menorca.
En finalitzar l'activitat es repartirà el conte: "Una mar de tresors" per cada un dels i de les alumnes, que després podrà ser treballat o ampliat a l'escola, per part del professorat del centre.
Després:
Es pot donar continuïtat anant directament a la platja per veure tot el treballat en el conte. S'haurà de demanar una altra activitat: ELS TRESORS DE LA PLATJA.
Recursos
Observacions
El taller es realitza amb dues persones.
Per desenvolupar aquesta activitat, necessitem un espai ampli, amb un lloc lliure de taules on els infants puguin seure a terra en semicercle i per on els grups vagin passant. Haurà de ser també un espai on pugui haver-hi foscor, ja que hi ha un muntatge amb projecció.
Hi ha la possibilitat de completar aquesta activitat amb una sortida a la platja. EN AQUEST CAS HAURÍEU DE SOL·LICITAR L'ACTIVITAT "ELS TRESORS DE LA PLATJA".
En el cas que se superi el nombre màxim de sol·licituds, es posaran els centres en una llista d'espera per si hi ha baixes d'alguns centres escolar.