Sessions:
1
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
La durada del taller serà entre 1 i 1,5h
Lloc:
Màxim per grup:
15
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
| MENORS PROTECCIÓ |
Responsable/s
Descripció
Aquest taller és una xerrada de sensibilització que convida a reflexionar sobre la diversitat en el món de la discapacitat. A través d'una exposició dinàmica i participativa, es donaran a conèixer les característiques dels diferents tipus de discapacitat —física, sensorial, intel·lectual, psicosocial i orgànica—, així com les barreres arquitectòniques, comunicatives i actitudinals que enfronten les persones amb discapacitat en la seva vida quotidiana.
S'analitzaran també els estereotips i prejudicis que perpetuen l'exclusió, promovent una comprensió més justa i humana. El taller busca generar un espai de diàleg i aprenentatge que fomenti el respecte, la inclusió i l'empatia.
Objectius
- Impulsar valors com l'empatia, la solidaritat i el compromís amb una societat més inclusiva.
- Promoure la desestigmatització de la discapacitat mitjançant el coneixement i la reflexió crítica.
- Fomentar la igualtat d'oportunitats i el respecte a la diversitat funcional.
- Desenvolupar la consciència social sobre les barreres que enfronten les persones amb discapacitat.
Continguts
Conceptes:
Diversitat funcional i tipus de discapacitat: física, sensorial, intel·lectual, psicosocial i orgànica.
Barreres que enfronten les persones amb discapacitat: arquitectòniques, comunicatives, socials i actitudinals.
Estereotips i prejudicis associats a la discapacitat.
Drets humans i accessibilitat universal.
Inclusió social i educativa
Procediments:
Els procediments seran els següents: - Exposició teòrica amb suport audiovisual (presentació, vídeos, testimoniatges).
- Dinàmiques participatives per a identificar barreres i estereotips.
- Anàlisi de casos reals i situacions quotidianes.
- Debat guiat per a fomentar la reflexió crítica.
Actituds:
Les actituds que treballarem seran: el respecte cap a la diversitat i les diferències individuals;
l'empatia amb les experiències de les persones amb discapacitat; el compromís amb la inclusió i la igualtat d'oportunitats; l'obertura al diàleg i a la reflexió crítica i finalment el rebuig actiu als prejudicis i estigmes socials.
Metodologia
Abans:
Durant:
No es requereix preparació prèvia per part de l'alumnat ni del centre educatiu. Això no obstant, s'anima que el professorat promogui una breu reflexió inicial a l'aula sobre què entenem per discapacitat i quines barreres existeixen en el nostre entorn. El taller es desenvolupa amb una metodologia participativa, combinant exposició teòrica amb recursos audiovisuals (presentacions, vídeos, testimoniatges) Es fomenta el diàleg, l'anàlisi de casos reals i la identificació d'estereotips i barreres. L'alumnat participa activament mitjançant preguntes, debats i activitats col·laboratives, promovent una comprensió crítica i empàtica. Un cop finalitzada l'activitat s'anima a mantenir una reflexió contínua i transversal sobre la inclusió, la diversitat i l'empatia cap a les persones amb discapacitat.
Després:
No es preveuen activitats de continuació.
Recursos
Observacions
1. Entitat o persona responsable de l’acció educativa:
Nom: Asociació Inserta Empleo
NIF: G-85563302
Telèfon: 9710712330/ 664182982 /
Adreça postal: Carrer d'en Deià, 15, 07702 Maó, Illes Balears
Adreça electrònica: cjorquera.inserta@fundaciononce.es / ccrespo.inserta@fundaciononce.es