37. CAPACITATS 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 90
Observacions Durada: La durada del taller serà entre 1 i 1,5h

Lloc:
Màxim per grup: 15

Destinataris

1r ESO
2n ESO
EDUCACIÓ ESPECIAL
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
famílies
Professorat
altres grups
ARTISTIC BATXILLERAT
MENORS PROTECCIÓ

Responsable/s

JORQUERA DATSIRA CLAUDIA  

 

Descripció
Aquest taller és una xerrada de sensibilització que convida a reflexionar sobre la diversitat en el món de la discapacitat. A través d'una exposició dinàmica i participativa, es donaran a conèixer les característiques dels diferents tipus de discapacitat —física, sensorial, intel·lectual, psicosocial i orgànica—, així com les barreres arquitectòniques, comunicatives i actitudinals que enfronten les persones amb discapacitat en la seva vida quotidiana.
S'analitzaran també els estereotips i prejudicis que perpetuen l'exclusió, promovent una comprensió més justa i humana. El taller busca generar un espai de diàleg i aprenentatge que fomenti el respecte, la inclusió i l'empatia.


Objectius
- Impulsar valors com l'empatia, la solidaritat i el compromís amb una societat més inclusiva.
- Promoure la desestigmatització de la discapacitat mitjançant el coneixement i la reflexió crítica.
- Fomentar la igualtat d'oportunitats i el respecte a la diversitat funcional.
- Desenvolupar la consciència social sobre les barreres que enfronten les persones amb discapacitat.


Continguts
Conceptes: Diversitat funcional i tipus de discapacitat: física, sensorial, intel·lectual, psicosocial i orgànica.
Barreres que enfronten les persones amb discapacitat: arquitectòniques, comunicatives, socials i actitudinals.
Estereotips i prejudicis associats a la discapacitat.
Drets humans i accessibilitat universal.
Inclusió social i educativa

Procediments: Els procediments seran els següents: - Exposició teòrica amb suport audiovisual (presentació, vídeos, testimoniatges).
- Dinàmiques participatives per a identificar barreres i estereotips.
- Anàlisi de casos reals i situacions quotidianes.
- Debat guiat per a fomentar la reflexió crítica.

Actituds: Les actituds que treballarem seran: el respecte cap a la diversitat i les diferències individuals;
l'empatia amb les experiències de les persones amb discapacitat; el compromís amb la inclusió i la igualtat d'oportunitats; l'obertura al diàleg i a la reflexió crítica i finalment el rebuig actiu als prejudicis i estigmes socials.


Metodologia
Abans:
Durant: No es requereix preparació prèvia per part de l'alumnat ni del centre educatiu. Això no obstant, s'anima que el professorat promogui una breu reflexió inicial a l'aula sobre què entenem per discapacitat i quines barreres existeixen en el nostre entorn. El taller es desenvolupa amb una metodologia participativa, combinant exposició teòrica amb recursos audiovisuals (presentacions, vídeos, testimoniatges) Es fomenta el diàleg, l'anàlisi de casos reals i la identificació d'estereotips i barreres. L'alumnat participa activament mitjançant preguntes, debats i activitats col·laboratives, promovent una comprensió crítica i empàtica. Un cop finalitzada l'activitat s'anima a mantenir una reflexió contínua i transversal sobre la inclusió, la diversitat i l'empatia cap a les persones amb discapacitat.
Després: No es preveuen activitats de continuació.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo 
Ordinador 
Projector - canó 


Observacions

1. Entitat o persona responsable de l’acció educativa:

Nom: Asociació Inserta Empleo

NIF: G-85563302

Telèfon: 9710712330/ 664182982 /

Adreça postal: Carrer d'en Deià, 15, 07702 Maó, Illes Balears

Adreça electrònica: cjorquera.inserta@fundaciononce.es / ccrespo.inserta@fundaciononce.es