142. CONTES DE L'INDIA + TALLER DE IOGA 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: Preferiblement un gimnàs, sala àmplia o teatre, o un espai exterior si fa bon temps.
Màxim per grup: 50

Destinataris

P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
famílies

Responsable/s

TORTOSA STRABURZYNSKA MARTA ISABEL  

 

Descripció
Activitat de contacontes infantil i familiar amb taller de ioga opcional (en funció de les edats).
S’ofereix en dos idiomes: català o anglès.

Ambientats en l'Orient llunyà la proposta inclou una selecció de contes i faules tradicionals que provenen de diverses fonts: textos antics de l’Índia escrits en llengua sànscrita fa un miler d’anys, com el Hitopadesha o el Panchatantra, adaptats i traduïts al català o a l’anglès. A través d’aquestes històries amb moral, pretenem transmetre al públic infantil i familiar valors com: la paciència, la constància, la confiança en un/a mateix/a o la importància d’una bona salut a través de l’exercici físic. Tot això acompanyat de música i cançons. Acabem amb un petit col·loqui amb el públic i un taller de ioga (opcional). 


Objectius
- Fomentar valors com la paciència, la constància, la confiança en un/a
mateix/a o la importància d’una bona salut a través de l’exercici físic.
- Fomentar l’atenció i l’escolta de contes i cançons.
- Donar a conèixer la cultura i la música índies.
- Educar musicalment els infants.
- Treballar a nivell físic i de respiració a través del ioga.


Continguts
Conceptes: -Valors i actituds positives davant la vida
-Música i cultura índies
-La música com a llenguatge universal
-Ioga i respiració

Procediments: S’explicaran diferents contes en l’idioma escollit (català o anglès); es demanarà la
participació activa dels infants; es presentaran alguns instruments i/o es cantaran cançons; a
mode de col.loqui, després dels contes es faran preguntes als infants; es practicaran postures de
ioga de manera lúdica i s’ensenyarà a respirar millor

Actituds: Es valorarà molt positivament la participació, motivació i implicació de l’alumnat en les
activitats. Serà fonamental mantenir un bon nivell d’atenció i d’escolta.


Metodologia
Abans: Preparació del material/escenografia per part de la tallerista (15 MIN)
Durant: -Benvinguda (5 MIN)
-Contacontes (40 MIN)
-Presentació dels instruments/cançons (10 MIN)
-Col.loqui amb el públic (10 MIN)
-Taller de ioga opcional (20 MIN)
-Tancament i comiat (5 MIN)

Després: DESPRÉS: Recollida del material (15 MIN)

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Qüestionaris, Díptics/tríptics i altres publicacions 
Ordinador 
 Coixins per seure a terra desitjable
 Cadires
 Equip de música


Observacions

Marta Tortosa Straburzynska: Llicenciada en Traducció i Interpretació (UAB)
Instructora certificada de ioga (AYUSH)
Certificat d’estudis Escola Memory de Teatre, Dansa i
Musical (Barcelona)