Sessions:
1
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
Preferiblement un gimnàs, sala àmplia o teatre, o un espai exterior si fa bon temps.
Màxim per grup:
50
Destinataris
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| famílies |
Responsable/s
| TORTOSA STRABURZYNSKA MARTA ISABEL | | |
Descripció
Activitat de contacontes infantil i familiar amb taller de ioga opcional (en funció de les edats).
S’ofereix en dos idiomes: català o anglès.
Ambientats en l'Orient llunyà la proposta inclou una selecció de contes i faules tradicionals que provenen de diverses fonts: textos antics de l’Índia escrits en llengua sànscrita fa un miler d’anys, com el Hitopadesha o el Panchatantra, adaptats i traduïts al català o a l’anglès. A través d’aquestes històries amb moral, pretenem transmetre al públic infantil i familiar valors com: la paciència, la constància, la confiança en un/a mateix/a o la importància d’una bona salut a través de l’exercici físic. Tot això acompanyat de música i cançons. Acabem amb un petit col·loqui amb el públic i un taller de ioga (opcional).
Objectius
- Fomentar valors com la paciència, la constància, la confiança en un/a
mateix/a o la importància d’una bona salut a través de l’exercici físic.
- Fomentar l’atenció i l’escolta de contes i cançons.
- Donar a conèixer la cultura i la música índies.
- Educar musicalment els infants.
- Treballar a nivell físic i de respiració a través del ioga.
Continguts
Conceptes:
-Valors i actituds positives davant la vida
-Música i cultura índies
-La música com a llenguatge universal
-Ioga i respiració
Procediments:
S’explicaran diferents contes en l’idioma escollit (català o anglès); es demanarà la
participació activa dels infants; es presentaran alguns instruments i/o es cantaran cançons; a
mode de col.loqui, després dels contes es faran preguntes als infants; es practicaran postures de
ioga de manera lúdica i s’ensenyarà a respirar millor
Actituds:
Es valorarà molt positivament la participació, motivació i implicació de l’alumnat en les
activitats. Serà fonamental mantenir un bon nivell d’atenció i d’escolta.
Metodologia
Abans:
Preparació del material/escenografia per part de la tallerista (15 MIN)
Durant:
-Benvinguda (5 MIN)
-Contacontes (40 MIN)
-Presentació dels instruments/cançons (10 MIN)
-Col.loqui amb el públic (10 MIN)
-Taller de ioga opcional (20 MIN)
-Tancament i comiat (5 MIN)
Després:
DESPRÉS: Recollida del material (15 MIN)
Recursos
Observacions
Marta Tortosa Straburzynska: Llicenciada en Traducció i Interpretació (UAB)
Instructora certificada de ioga (AYUSH)
Certificat d’estudis Escola Memory de Teatre, Dansa i
Musical (Barcelona)