67. VIU AMB CONSCIÈNCIA! 

Sessions: 3
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc:
Màxim per grup: 15

Destinataris

EDUCACIÓ ESPECIAL
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
famílies
Professorat
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

TORTOSA STRABURZYNSKA MARTA ISABEL  

 

Descripció
Es tracta d’un taller molt innovador en aquest sentit, que es pot definir com un laboratori experimental per arribar a estats de consciència superiors, ser més creatius i lliures a l’hora d’afrontar les dificultats de la vida. Activitat pensada per abordar les dificultats que sorgeixen durant l’adolescència i el pas a la vida adulta. Hi haurà una petita part teòrica, tot i que fonamentalment es treballarà a partir d’exercicis pràctics. Es fomentarà el diàleg i la participació dels alumnes en tot moment. D’una banda, es combinaran tècniques i exercicis de diferents disciplines com el ioga, el mindfulness, la respiració, la meditació, el moviment conscient o el treball energètic, per exemple a través dels chakres.
De l’altra, es fomentarà la creativitat i l’expressió artística del’alumnat a través del treball amb el cos i la veu. Es tracta d’un taller molt innovador en aquest sentit, que es pot definir com un laboratori experimental per arribar a estats de consciència superiors, ser més creatius i lliures a l'hora d'afrontar les dificultats de la vida.


Objectius
Activitat pensada per abordar les dificultats que sorgeixen durant l’adolescència i el pas a la vida adulta. Hi haurà una petita part teòrica, tot i que fonamentalment es treballarà a partir d’exercicis pràctics. Es fomentarà el diàleg i la participació dels alumnes en tot moment.
D’una banda, es combinaran tècniques i exercicis de diferents disciplines com el ioga, el mindfulness, la respiració, la meditació, el moviment conscient o el treball energètic, per exemple a través dels tchakres.
De l’altra, es fomentarà la creativitat i l’expressió artística de l’alumnat a través del treball amb el cos i la veu.

- Proporcionar a l’alumnat eines pràctiques per poder afrontar i reduir certs conflictes, situacions i estats d’ànim com: l’estrès, la fatiga mental, baix rendiment escolar, trastorns i deficiències d’atenció, l’excés de competitivitat, etc.
- Fomentar el diàleg i la comunicació
- Potenciar la creativitat i l’expressió artística


Continguts
Conceptes: A partir de les sinèrgies que es vagin creant, s’abordaran temes diferents relacionats amb l’autoconeixement, la presència o atenció plena, la intel.ligència emocional, les relacions
interpersonals, etc. També s’introduiran diferents eines relacionades amb adquirir hàbits més
saludables, aprendre a comunicar millor, aprendre a escoltar la nostra veu interior, etc.

Procediments: D’una banda, es combinaran tècniques i exercicis de diferents disciplines com el ioga, el mindfulness, la respiració, la meditació, el moviment conscient o el treball energètic, per exemple a través dels chakres.
De l’altra, es fomentarà la creativitat i l’expressió artística del’alumnat a través del treball amb el
cos i la veu.

Actituds: Es valorarà molt positivament la participació, motivació i implicació de l’alumnat en les activitats. En aquest taller es potencia tant la part individual com la grupal. Serà fonamental mantenir un bon nivell d’atenció i d’escolta dels companys i companyes

Metodologia
Abans: Preparació del material per part de la tallerista (10 MIN)
Durant: -Cercle de benvinguda i “brainstorming” de tema/temes que es volen plantejar. (10-15 MIN)
-Exercicis de respiració, ioga, meditació (30 MIN)
-Exercicis creatius de cos, veu, moviment, energies (30 MIN)
-Teoria/Diàleg participatiu (15 MIN)
-Tancament i comiat (5 MIN)

Després: Recollida del material (10 MIN)

Recursos



Observacions

Es recomana fer més d’una sessió per centre, per tal d’aprofundir en les diferents tècniques/exercicis. Un mínim de 3 sessions (6h) consecutives o bé plantejar 2 sessions al mes (cada 15 dies) de manera regular (durant un trimestre o el curs sencer).