67. VIU AMB CONSCIÈNCIA!
Sessions:
3
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
15
Destinataris
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| TORTOSA STRABURZYNSKA MARTA ISABEL | | |
Descripció
Es tracta d’un taller molt innovador en aquest sentit, que es pot definir com un laboratori experimental per arribar a estats de consciència superiors, ser més creatius i lliures a l’hora d’afrontar les dificultats de la vida. Activitat pensada per abordar les dificultats que sorgeixen durant l’adolescència i el pas a la vida adulta. Hi haurà una petita part teòrica, tot i que fonamentalment es treballarà a partir d’exercicis pràctics. Es fomentarà el diàleg i la participació dels alumnes en tot moment. D’una banda, es combinaran tècniques i exercicis de diferents disciplines com el ioga, el mindfulness, la respiració, la meditació, el moviment conscient o el treball energètic, per exemple a través dels chakres.
De l’altra, es fomentarà la creativitat i l’expressió artística del’alumnat a través del treball amb el cos i la veu. Es tracta d’un taller molt innovador en aquest sentit, que es pot definir com un laboratori experimental per arribar a estats de consciència superiors, ser més creatius i lliures a l'hora d'afrontar les dificultats de la vida.
Objectius
Activitat pensada per abordar les dificultats que sorgeixen durant l’adolescència i el pas a la vida adulta. Hi haurà una petita part teòrica, tot i que fonamentalment es treballarà a partir d’exercicis pràctics. Es fomentarà el diàleg i la participació dels alumnes en tot moment.
D’una banda, es combinaran tècniques i exercicis de diferents disciplines com el ioga, el mindfulness, la respiració, la meditació, el moviment conscient o el treball energètic, per exemple a través dels tchakres.
De l’altra, es fomentarà la creativitat i l’expressió artística de l’alumnat a través del treball amb el cos i la veu.
- Proporcionar a l’alumnat eines pràctiques per poder afrontar i reduir certs conflictes, situacions i estats d’ànim com: l’estrès, la fatiga mental, baix rendiment escolar, trastorns i deficiències d’atenció, l’excés de competitivitat, etc.
- Fomentar el diàleg i la comunicació
- Potenciar la creativitat i l’expressió artística
Continguts
Conceptes:
A partir de les sinèrgies que es vagin creant, s’abordaran temes diferents relacionats amb l’autoconeixement, la presència o atenció plena, la intel.ligència emocional, les relacions
interpersonals, etc. També s’introduiran diferents eines relacionades amb adquirir hàbits més
saludables, aprendre a comunicar millor, aprendre a escoltar la nostra veu interior, etc.
Procediments:
D’una banda, es combinaran tècniques i exercicis de diferents disciplines com el ioga, el mindfulness, la respiració, la meditació, el moviment conscient o el treball energètic, per exemple a través dels chakres.
De l’altra, es fomentarà la creativitat i l’expressió artística del’alumnat a través del treball amb el
cos i la veu.
Actituds:
Es valorarà molt positivament la participació, motivació i implicació de l’alumnat en les activitats. En aquest taller es potencia tant la part individual com la grupal. Serà fonamental mantenir un bon nivell d’atenció i d’escolta dels companys i companyes
Metodologia
Abans:
Preparació del material per part de la tallerista (10 MIN)
Durant:
-Cercle de benvinguda i “brainstorming” de tema/temes que es volen plantejar. (10-15 MIN)
-Exercicis de respiració, ioga, meditació (30 MIN)
-Exercicis creatius de cos, veu, moviment, energies (30 MIN)
-Teoria/Diàleg participatiu (15 MIN)
-Tancament i comiat (5 MIN)
Després:
Recollida del material (10 MIN)
Recursos
Observacions
Es recomana fer més d’una sessió per centre, per tal d’aprofundir en les diferents tècniques/exercicis. Un mínim de 3 sessions (6h) consecutives o bé plantejar 2 sessions al mes (cada 15 dies) de manera regular (durant un trimestre o el curs sencer).
|