Sessions:
1
Observacions:
Durada:
60
Observacions Durada:
15min. de muntatge i 15 min. de desmuntatge.
Lloc:
L'activitat es realitzarà dins de l'aula de cada classe que ho sol·liciti
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
| MENORS PROTECCIÓ |
Responsable/s
Descripció
L’activitat es desenvoluparà a l’aula habitual dels alumnes.
Primer es projectarà un vídeo d'uns 3 minuts que explica la trama del joc, perquè els participants s'endinsin en el tema i puguin començar a buscar i resoldre la primera de les proves, i continuar amb la resta fins a arribar a la prova final.
El joc té una durada de 60 minuts que és el temps màxim que tindran per acabar l'Escape Room.
Tot això ho hauran de solucionar amb molt d'enginy i treball en equip.
Us arribarà l'oferta a casa? Us penedireu abans de fer clic?
Objectius
Generals:
- Sensibilitzar els joves sobre l’impacte ambiental i social de les compres en línia a grans plataformes internacionals
- Analitzar de forma crítica els processos de producció, transport i distribució
- Identificar alternatives de consum més responsables i sostenibles, amb especial atenció al comerç local
- Fomentar hàbits de consum conscient que contribueixin a reduir la petjada de carboni
Específics
- Conscienciar sobre els costos ambientals
- Fomentar aspectes cognitius com la concentració, l’atenció, la lògica, la resolució de problemes i el treball en equip, a través de proves, dinàmiques lúdiques i reflexions
- Impulsar un esperit observador i crític sobre el consum impulsiu i les estratègies de màrqueting digital
- Experimentar de manera pràctica (a través del joc) les conseqüències i alternatives de diferents decisions de compra
- Afavorir la reflexió sobre el poder de decisió individual pel que fa al respecte al medi ambient
Continguts
Conceptes:
- Concepte d'empremta de carboni i la seva relació amb el consum
- Impacte ambiental del transport de mercaderies (vaixell, avió, camions...)
- Concepte de consum responsable
- Diferències entre comerç local i comerç en línia internacional
. Relació entre hàbits de consum i generació de residus
Procediments:
. Interpretació i anàlisi de valors mediambientals
. Habilitats psicomotrius
. Habilitats per resoldre problemes i prendre decisions més sostenibles
. Promoure la creativitat dels alumnes
. Dotar de pensament crític abans de prendre decisions i actuar
Actituds:
. Sensibilitzar sobre el consum en línia i el seu impacte en el medi ambient
. Conscienciar sobre la responsabilitat individual en la presa de decisions de compres
. Respecte del medi ambient i els seus recursos
. Foment de la cooperació i el treball en equip per resoldre reptes
. Valoració del comerç local com a alternativa
Metodologia
Abans:
Abans: Prèviament, s'haurà de contactar amb la responsable de l'activitat per coordinar-ne el desenvolupament, l'horari i el lloc de realització.
Durant:
Durant: La visita serà dirigida per l'educadora ambiental així com en les intervencions necessàries durant el joc.
Després:
Després: Podran treballar tots els conceptes apresos durant el joc a l'aula.
Podran treballar a classe tots els continguts apresos i serviran com a introducció en diferents matèries
Recursos
Observacions
Aquesta activitat compta amb l'impuls de l'Associació de Comerciants de Menorca (ASCOME), que col·labora en el desenvolupament amb l’únic objectiu de fomentar l'educació ambiental, la reflexió sobre hàbits de consum responsables i la valoració de l'economia local entre la joventut (sense cap mena caràcter comercial ni promocional).