Sessions:
1
Observacions:
2 tallers diaris
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Continguts expositius de la 1a i 2a planta del Museu de Menorca.
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| EPA (educacio persones adultes) |
Responsable/s
Descripció
Com mesurem el temps? De quina època són els objectes que tenim al Museu? Com funciona un eix cronològic?
Aquesta activitat pretén treballar les unitats del temps a través d'una línia cronològica on els alumnes, de forma activa, relacionaran els diferents períodes històrics amb objectes significatius que expliquen l'època a què pertanyen.
Coneixerem diferents aspectes de la vida dels menorquins des de la prehistòria fins a l'actualitat de forma empírica, amb el suport d'imatges de peces de diferents èpoques exposades al Museu.
Al final de l'activitat, els alumnes podran visitar l'exposició permanent i intentar trobar les peces que s'han treballat a la línia del temps. La visita permetrà consolidar els aprenentatges sobre les èpoques històriques, a més de contextualitzar les seves característiques a través de les peces exposades al Museu.
Objectius
- Aprendre sobre les divisions del temps al llarg de la Història.
- Descobrir les unitats de mesura del temps: anys, lustres, dècades, segles, mil·lennis.
- Descobrir la diferència entre anys negatius (conceptes d'abans de Crist o abans de la nostra era) i anys positius (conceptes de després de Crist o després de la nostra era).
- Descobrir totes les èpoques prehistòriques i històriques de Menorca.
- Valorar el ric patrimoni històric i cultural relacionat la Prehistòria i la Història de Menorca i a les Illes Balears.
- Conèixer, valorar, gaudir i respectar les diferents manifestacions artístiques del patrimoni cultural de Menorca.
- Apreciar les diferències en el medi social i cultural que es produeixen amb el pas del temps.
- Adquirir tècniques dels diferents llenguatges artístics per utilitzar-los amb finalitats expressives, comunicatives, lúdiques i creatives.
- Mantenir una actitud activa i positiva que estimuli la percepció, la imaginació, la indagació i la sensibilitat i que permeti forjar un gust propi.
- Gaudir de les obres d’art i de les possibilitats que ofereix el Museu de Menorca.
- Fomentar el treball en equip i la coordinació de les tasques a fer.
Continguts
Conceptes:
Menorca i les Balears a la Prehistòria.
Menorca i les Balears al llarg de la Història.
El nostre patrimoni històric i cultural.
Creació d'obres amb tècniques mixtes segons un procés planificat.
Participació activa en situacions d'aprenentatge col·laboratiu per intercanviar informació i opinions.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Abans: Repassarem les unitats del temps, els diferents períodes històrics i també el funcionament d'un eix cronològic.
Durant:
Durant: A partir d'un eix cronològic coneixeran els diferents períodes històrics i alguns dels seus objectes més representatius.
Després:
Després: Els alumnes hauran de cercar un seguit d'objectes, que es troben en el Museu, i que prèviament hauran contextualitzat en el perídoe històric corresponent i dins l'eix cronològic treballat.
Recursos
Observacions
Dossier opcional pel professorat amb unes guies didàctiques i unes propostes i recursos per introduir el tema tractat al taller.