150. FEIM HISTÒRIA 

Sessions: 1
Observacions: 2 tallers diaris

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: Continguts expositius de la 1a i 2a planta del Museu de Menorca.
Màxim per grup: 25

Destinataris

5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
EDUCACIÓ ESPECIAL
EPA (educacio persones adultes)

Responsable/s

MUSEU DE MENORCA  

 

Descripció
Com mesurem el temps? De quina època són els objectes que tenim al Museu? Com funciona un eix cronològic?
Aquesta activitat pretén treballar les unitats del temps a través d'una línia cronològica on els alumnes, de forma activa, relacionaran els diferents períodes històrics amb objectes significatius que expliquen l'època a què pertanyen.
Coneixerem diferents aspectes de la vida dels menorquins des de la prehistòria fins a l'actualitat de forma empírica, amb el suport d'imatges de peces de diferents èpoques exposades al Museu.
Al final de l'activitat, els alumnes podran visitar l'exposició permanent i intentar trobar les peces que s'han treballat a la línia del temps. La visita permetrà consolidar els aprenentatges sobre les èpoques històriques, a més de contextualitzar les seves característiques a través de les peces exposades al Museu.


Objectius
- Aprendre sobre les divisions del temps al llarg de la Història.
- Descobrir les unitats de mesura del temps: anys, lustres, dècades, segles, mil·lennis.
- Descobrir la diferència entre anys negatius (conceptes d'abans de Crist o abans de la nostra era) i anys positius (conceptes de després de Crist o després de la nostra era).
- Descobrir totes les èpoques prehistòriques i històriques de Menorca.
- Valorar el ric patrimoni històric i cultural relacionat la Prehistòria i la Història de Menorca i a les Illes Balears.
- Conèixer, valorar, gaudir i respectar les diferents manifestacions artístiques del patrimoni cultural de Menorca.
- Apreciar les diferències en el medi social i cultural que es produeixen amb el pas del temps.
- Adquirir tècniques dels diferents llenguatges artístics per utilitzar-los amb finalitats expressives, comunicatives, lúdiques i creatives.
- Mantenir una actitud activa i positiva que estimuli la percepció, la imaginació, la indagació i la sensibilitat i que permeti forjar un gust propi.
- Gaudir de les obres d’art i de les possibilitats que ofereix el Museu de Menorca.
- Fomentar el treball en equip i la coordinació de les tasques a fer.


Continguts
Conceptes: Menorca i les Balears a la Prehistòria.
Menorca i les Balears al llarg de la Història.
El nostre patrimoni històric i cultural.
Creació d'obres amb tècniques mixtes segons un procés planificat.
Participació activa en situacions d'aprenentatge col·laboratiu per intercanviar informació i opinions.

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Abans: Repassarem les unitats del temps, els diferents períodes històrics i també el funcionament d'un eix cronològic.
Durant: Durant: A partir d'un eix cronològic coneixeran els diferents períodes històrics i alguns dels seus objectes més representatius.
Després: Després: Els alumnes hauran de cercar un seguit d'objectes, que es troben en el Museu, i que prèviament hauran contextualitzat en el perídoe històric corresponent i dins l'eix cronològic treballat.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Full amb la línia del temps representant l’eix cronològic de tota la història de Menorca, des dels primers pobladors al segle XX. 
Material escolar divers. 


Observacions

Dossier opcional pel professorat amb unes guies didàctiques i unes propostes i recursos per introduir el tema tractat al taller.