47. ESCAPE ROOM A LA MENORCA DEL 1835 

Sessions: 1
Observacions: 2 TALLERS DIARIS

Durada: 90
Observacions Durada:

Lloc: MUSEU DE MENORCA
Màxim per grup: 25

Destinataris

5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

MUSEU DE MENORCA  

 

Descripció
Visita al segon pis i concretament a la sala on és el quadre "Magatzems del Port" (1835). El grup se situarà davant i s'explicarà el quadre en l'àmbit artístic i i també es contextualitzarà històricament. S'obrirà un debat perquè els alumnes puguin opinar i posar en relació el que s'ha explicat.
Una vegada acabada l'explicació, els alumnes hauran de resoldre 4 proves o missions amb relació a l'urbanisme, la salut, l'esclavisme, les classes socials, el fenomen de les migracions, el comerç, el joc maonès, la situació de la dona...).
Els alumnes per grups hauran de resoldre 4 missions. Cada missió donarà un nombre que permetrà obrir la capsa que possibilitarà finalitzar el taller i tornar al segle XXI.


Objectius
- Establir diferències entre els grups socials que apareixen en el quadre a partir de la indumentària que duen i les funcions socials i productives que realitzen.
- Conèixer el procés d'elaboració del vi i l'aiguardent a partir de les escenes de dins del magatzem.
- Reconèixer els canvis urbanístics que ha patit la ciutat de Maó des del segle XIX fins a l'actualitat i els seus edificis.
- Conèixer el fenomen de l'esclavisme. Les causes i conseqüències del tràfic d'esclaus.
- Conèixer el joc maonès.
- Entendre i conèixer les millores en salut i higiene des del segle XIX fins l'actualitat.
- Composició de peces recreant aspectes d'obres artístiques analitzades.


Continguts
Conceptes: Menorca i Espanya a l'edat contemporània: el segle XIX.
La societat menorquina del segle XIX
El nostre patrimoni cultural
Recollida d'informació del tema que s'ha de tractar, fent servir diferents fonts (directes i indirectes).
Estratègies per resoldre conflictes , utilització de les normes de convivència i valoració de la convivència pacífica i tolerant.
Drets humans, migracions, la situació de la dona, esclavisme i salut

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Abans: Els alumnes se situaran davant el quadre "Magatzems des Port" de 1835 i la monitora farà una introducció en l'àmbit artístic del quadre i amb relació al context històric del moment.
Durant: Durant: Els alumnes organitzats en equips hauran de resoldre un seguit de missions. Aquestes missions estan relacionades amb algunes de les diferents temàtiques que ens explica el quadre (Classes socials, migració, economia, drets humans, esclavisme...)
Després: Després: Els alumnes una vegada resoltes les missions podran obrir una capsa amb un cadenat on trobaran un petit obsequi com a record de la seva visita al Museu i com a premi per haver resolt les missions.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Full d'anotacions, llapis, suport 
Material específic per a dur a terme l'escape room 


Observacions

Dossier opcional pel professorat amb unes guies didàctiques i unes propostes i recursos per introduir el tema tractat al taller.