Sessions:
1
Observacions:
2 tallers diaris
Durada:
90
Observacions Durada:
Lloc:
Poblat talaiòtic de Sant Agustí (Es Migjorn Gran)
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Descripció
Es farà un recorregut per un dels jaciments més sorprenents de l'illa. Visitarem les cases, veurem sitjots, coves. Fins i tot, entrarem dins un talaiot que conserva bigues de fusta de fa 3.000 anys.
Després de la visita i a peu d'un dels talaiots, farem un taller d'elaboració de fones i entrenarem i llançarem projectils com feien els antics foners menorquins, que van lluitar a les grans batalles del Mediterrani.
Objectius
- Ensenyar a valorar i respectar el patrimoni cultural de Menorca, així com entendre què suposa la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial de la Humanitat.
- Transmetre normes bàsiques de comportament en un museu i als jaciments arqueològics.
- Fomentar la tolerància i el respecte entre les cultures que han format i formen part de la societat menorquina.
- Promoure el treball en equip, la reflexió i el diàleg, valorant les opinions dels altres.
- Fomentar la curiositat, com a punt de partida del desig d'aprendre.
- Ser crítics amb la intervenció humana en el medi, aprendre de quina manera la vida humana afecta l'entorn i adquirir hàbits i actituds de defensa i recuperació del medi ambient, així com del patrimoni cultural de Menorca.
- Apreciar les diferències en el medi social i cultural que es produeixen amb el pas del temps.
Continguts
Conceptes:
La història: el temps històric i la seva mesura
Les fonts històriques i la seva classificació.
Les edats de la història.
El nostre patrimoni històric i cultural.
Reconeixement, valoració i respecte per les manifestacions culturals de les Illes Balears.
Exploració, manipulació i reconeixement d’objectes i matèries de l’entorn a través dels sentits i de les accions, classificant-los i percebent les seves característiques, atributs, graus, qualitats, funcions i usos quotidians, mostrant interès i iniciativa.
Actuació sobre els objectes provocant reaccions, canvis i transformacions, observant i verbalitzant els resultats i les emocions viscudes.
Exploració de l'entorn i observació i diferenciació de paisatges naturals i fruits de l'acció humana, dels seus elements i dels canvis que es produeixen en la natura, establint relacions amb el pas del temps i el clima.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Abans: Es realitzarà un recorregut al jaciment de Sant Agustí Vell (Es Migjorn Gran).
Durant:
Durant: Visita al jaciment on veurem cases, sitjots, coves i entrarem dins un talaiot que conserva bigues de fusta de fa 3000 anys.
Després:
Després: Realitzarem un taller de fones. Explicació de com es fa una fona i entrenarem i llançarem projectils amb aquest objecte.
Recursos
Observacions
Dossier Opcional pel professorat amb unes guies didàctiques i unes propostes i recursos per introduir el tema tractat al taller.