Sessions:
1
Observacions:
Durada:
60
Observacions Durada:
Lloc:
Aula
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| Professorat |
Responsable/s
Descripció
Les espècies invasores i exòtiques són una de les causes més importants de la pèrdua de biodiversitat al planeta. Mitjançant una presentació de diapositives coneixerem les diferències entre espècies exòtiques i invasores, quines són les més abundants a l'illa, quins problemes provoquen, com arriben, quines solucions podem trobar a aquesta problemàtica i com es fa la gestió d’aquesta amenaça a Menorca.
Objectius
- Què són i com s’originen les espècies exòtiques.
- Conèixer les principals espècies exòtiques i invasores que trobem a la reserva de biosfera de Menorca per tal d'evitar-ne l'expansió.
- Diferenciar els termes exòtiques i invasores.
- Els problemes ambientals, econòmics i socials que causen les espècies invasores.
- Com podem contribuir al seu control.
- Com es gestionen les espècies invasores a Menorca.
Continguts
Conceptes:
- Espècies exòtiques, invasores, autòctones, al·lòctones
- Biodiversitat
- Problemes de la globalització
- Amenaces a la biodiversitat
- Introducció d'espècies
Procediments:
Diferenciar entre biodiversitat autòctona i al·lòctona
Identificar una espècie invasora segons el seu comportament.
La importància de l'equilibri ecològic en el control de les invasores.
Actituds:
- Responsabilitat en el maneig de les espècies exòtiques.
- Valorar la biodiversitat autòctona.
- Participar en les accions de control.
- Identificar les invasores com un problema social, més enllà d'ambiental.
Metodologia
Abans:
Haver discutit la importància de la conservació de la biodiversitat, les principals amenaces d’aquesta i com la globalització la pot perjudicar, també pot ser convenient.
Abans:
- Biodiversitat autòctona vs al·lòctona
- Els biomes o regions biogeogràfiques del món
- Quines espècies animals i vegetals tenim a casa?
Durant:
Durant:
- La distribució de les espècies arreu del món
- Com es mouen les espècies
- L’home com a vector de dispersió de les espècies al·lòctones
- La problemàtica de les espècies invasores
- Responsabilitat social
- Com podem contribuir al seu control
Després:
- Identificar les invasores que tenim més prop
- Avaluar l'efecte negatiu de qualcunes invasores que tenim més prop.
- Com sensibilitzar millor a la gent sobre el problema de les invasores.
Després:
- Quines espècies invasores tens a casa?
- Causen problemes ambientals?
- Com pots evitar que causin problemes?
Recursos
Observacions