84. CORNIA NOU. UN POBLAT TALAIÒTIC PER DESCOBRIR 

Sessions: 1
Observacions: Grup-classe segons normativa vigent.

Durada: 90
Observacions Durada: 2 tallers diaris

Lloc: Poblat talaiòtic de Cornia Nou
Màxim per grup: 25

Destinataris

1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)

Responsable/s

MUSEU DE MENORCA  

 

Descripció
Ho aprendrem tot de la prehistòria menorquina en un dels jaciments talaiòtics més importants. La visita comença al talaiot oest, un dels més grans de Menorca. Entrarem a l'edifici sud, per situar-nos davant l'estructura de combustió, on els alumnes podran manipular diferents reproduccions d'objectes d'època: percussors, punxons, vasets de ceràmica... S'identificaran ossos d'animals domèstics. Fora l'edifici farem servir molons per moldre gra. Una visita dinamitzada per aprendre mentre ens divertim.

Objectius
- Entendre l'aparició de la cultura talaiòtica i el context històric dels pobles de la Mediterrània.
- Analitzar els primers grups humans que van habitar Menorca.
- Saber interpretar les diferents fases de la prehistòria menorquina.
- Diferenciar l'evolució de la prehistòria de les Illes Balears, sobretot entre les cultures fenícia i talaiòtica.
- Reconèixer els principals monuments prehistòrics de Menorca.
- Gaudir del patrimoni històric de la cultura talaiòtica.


Continguts
Conceptes: La prehistòria de Menorca: forma de vida, organització social, creences.
Els monuments més emblemàtics de la cultura talaiòtica com a testimoni del nostre patrimoni històric i cultural.
La mesura del temps: la línia del temps, eix cronològic i concepte de segle.
Les formes de vida humana en el passat i la importància de les restes per conèixer i estudiar la història i com a patrimoni cultural que hem de cuidar i llegar.
La intervenció humana en el medi.
Hàbits i actituds de defensa i recuperació del medi ambient, així com del patrimoni cultural de la nostra comunitat i de l'Estat espanyol.

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans:
Durant:
Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Llavors de cereals (Blat, ordi,..) 
Dues rèpliques d'amolons fetes en formigó juntament amb les bases corresponents. -Rèpliques de vasets de ceràmica i de vàries eines com espàtules o punxons fetes en os. 


Observacions

Dossier opcional pel professorat amb unes guies didàctiques i unes propostes i recursos per introduir el tema tractat al taller.

El poblat se situa en el quilòmetre 2,5 de la carretera de Maó a Sant Climent, entre el polígon industrial de Maó i la carretera de l'aeroport. S'hi accedeix a peu pel camí Vell de Sant Climent, des del polígon industrial de Maó, recorrent uns 400 metres.
Hi ha indicadors de carretera.