Sessions:
1
Observacions:
Durada:
240
Observacions Durada:
La sessió dura 4h
Lloc:
Binibeca o Punta Prima (Sant Lluís). Sa Mesquida (Maó), Son Bou (Alaior), Arenal d'en Castell.....
Màxim per grup:
25
Destinataris
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
Responsable/s
Descripció
Abans de realitzar aquesta activitat s'ha de sol·licitar el Contacontes "Un mar de tresors". Aquesta activitat es pot desenvolupar a una de les platges de Menorca a escollir: Binibeca o Punta Prima (termini municipal de Sant Lluís). Sa Mesquida (terme municipal de Maó), Son Bou (terme municipal d'Alaior), L'Arenal d'en Castell (terme municipal des Mercadal). La Vall o Son Saura del Sud (terme municipal de Ciutadella).
Consistirà en una dinàmica-joc on els infants coneixeran les característiques d'una platja i alguns dels animals que apareixen en el conte "una mar de tresors".
Objectius
- Conèixer alguns animals que viuen a la mar de Menorca.
- Valorar l'entorn marí i ser respectuós amb els elements naturals.
- Descobrir els diferents hàbitats de la mar de Menorca.
- Descobrir algunes de les amenaces que pateix la mar i els seus habitants.
- Incentivar l'hàbit de l'observació en l'entorn natural.
- Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
Continguts
Conceptes:
*Animals que viuen a la Mar.
*La planta de la posidònia
*Les amenaces que afecten a la vida marina
*El Sistema Dunar.
*Respecte per l'entorn natural.
*Respecte per l'entorn
Procediments:
*Els alumnes/as descobriran primer, a través d'una història narrada (un contacontes, que es farà prèviament a l'aula) i després, a través de l'exploració, a una de les platges escollides. Més tard, mitjançant la reflexió, es fomentarà la recerca d'accions de respecte i cura pel medi marí.
Actituds:
*Actitud d'explorar, observar, descobrir i reflexionar.
*Coneixement, respecte i estima pels éssers vius que viuen a la mar.
*Actitud de reflexió davant de les nostres accions en l'entorn natural
Metodologia
Abans:
Per fer aquesta activitat abans s'ha de sol·licitar el Contacontes "Un mar de tresors".
Es concreta amb el centre educatiu una data així com l'hora d'arribada i l'hora de partida amb el bus. Per poder gestionar la realització i el temps del taller, un cop abans han gaudit del contacontes a l'aula per introduir els conceptes que treballarem a la platja escollida.
Durant:
Durant el taller.
Per poder desenvolupar-la s'ha hagut d'haver demanat prèviament l'activitat de contacontes aula. Un cop fet les presentacions i fer un recordatori del contacontes "Una mar de tresors" expliquem on viuen els personatges del conte així com els seus amics. La segona part, també a la platja coneixem d'on prové l'arena de la platja i la importància de cuidar-la, així el motiu que tinguem unes aigües clares i trasparents a les platges de Menorca i acabam fent una reflexió i recollida de plàstics que podem trobar a la platja.
Un cop acabada l'activitat es torna tots junts cap a l'aparcament, on els espera el bus de tornada i se'ls recorda als/les educadores que han de fer l'avaluació.
Després:
Recursos
Observacions